"Правилата са общи съгласно конвенцията за пътното движение. Единственото нещо, което би могло да се променя са санкциите и онези неща, които биха принудили шофьорите да не нарушават правилата. Мисля, че има развитие в тази посока”, каза още той.
Според него има напредък при борбата срещу корупцията в Пътна полиция.
Според Стратиев промените, касаещи младите шофьори, според които те няма да могат да управляват кола по-мощна от 68 конски сили, а зад волана в първите 6 месеца ще сядат с придружител, не са удачно решение. „Това е една стъпка към младите водачи да се вземат мерки, за да се обезопасят, както те, така и останалите участници в движението. Придружителят трябва да бъде правоспособен. Има санкции и към него. Трудно може да се намери кола до 67 конски сили”, каза той.
Новите изисквания към водачите ме притесняват, заяви председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев.
„От новия проект на Закона за движение по пътищата силно прозира прокарването на едни интереси. Например, виждали ли сте полицай с колан. Никога и никой не е виждал, въпреки че сегашният закон не ги освобождава от такова нещо. Сега тихомълком са го прокарали да не си слагат колан. Най-малкото очаквах да се ограничи движението на каруците по пътищата", коментира Георгиев.