1,35 млрд. лева правят магистрала Хемус необратим проект. Което и правителство да управлява страната, северна България ще има осигурена магистрална отсечка. Тези средства осигуряват строителството на 134 км от Боаза до разклона за Велико Търново, заяви министърът на регионалното развитие Петя Аврамова по Канал 3.
„Цялата магистрала има 170 км построени преди години. Това, което ще остане за дофинансиране, освен тези 134 км осигурено финансиране, остават още 90 км, за които в следващите години трябва да се намери финансиране”, разясни тя и добави, че има вече има технически проект за трасето до разклона Плевен-Ловеч и иден проект за останалата част. Предстои да бъдат обявени тръжни процедури.
Петя Аврамова говори и ремонтите на виадуктите и тунелите в страната:
За критиките на БСП, които искат независима експертиза за магистралите в страната и обвиненията в некачествено строителство, Аврамова заяви, че те са популистки и абсолютно деструктивни.
„На опозиция вероятно и отива да се държи по този начин, но за мен рушенето на авторитета на български институции и на цял един строителен бранш е неприемливо. Не мога да се съглася с това деструктивно поведение“, категорична е Аврамова.
„Забелязвам там и едно противоречие в говоренето, чух г-жа Йончева да повтаря няколко пъти, че иска европейска лаборатория да обследва българските магистрали и пътища. България е в Европа, българските лаборатории са европейски лаборатории, подчертавам, че те имат лицензи. Ще дам пример с института за пътища и мостове, той има лаборатория, която е акредитирана в Брюксел и която е независима европейска лаборатория“, подчерта министърът.
И не е вярно, че тези участъци са строени в последните 5 години, има участъци, които са строени много по-назад във времето и въпросният участък от магистрала „Тракия” е строен 2007 година, така че има известни противоречия и в искането, и в настояването задължително да кажем, че българският строителен бранш е корумпиран, че не трябва да строи българските пътища и магистрали и че на българските лаборатории не трябва да се има доверие. Категорично съм против такова говорене, заяви регионалният министър.
Строителният бранш и строителната камара имат право да защитят името си, защото във всички строежи в България, не само в пътния бранш, предстои много строителство, затова и аз подкрепям това, че те излязоха с позиция, защити тя строителите.
При стартирането на продажбата на електронни винетки и на конвертирането на хартиените винетки, имаше огромен интерес. Първоначално имаше блокиране на системата, за което се извиняваме на хората, надявам се да ни разберат, че при първоначалното пускане на цялата система, могат да се получат такива смущения, вече няма такъв проблем, каза още министър Аврамова и добави, че винетки ще могат да се купуват и на гише, и от Български пощи, и от бензиностанции.
„За удобство сме поставили и машини самотаксуване, с които се работи лесно. В момента има около 100 монтирани, а до средата на януари ще бъдат 500, разположение в търговските обекти”, уточни тя.
Министър Аврамова разясни и функциите на т.н ТОЛ полиция: „Това не полиция, хората трябва да го знаят, това са представители на Националното ТОЛ управление, които ще следят единствено и само за редовността на пътуващите, относно плащането на т.н пътни такси.