Учените са се приближили до разбулването на загадката, свързана с товарния кораб на американския флот "Циклоп". Преди сто години 165-метровият съд изчезна безследно заедно с пътниците и голямо количество руда.

"Циклоп" (USS Cyclops), наречен в чест на персонажа от гръцката митология, е построен за ВМС на САЩ през 1910 година. Това е бил наистина огромен кораб с водоизместимост от почти 20 хиляди тона. На него предимно са били пренасяни въглища за нуждите на американската армия. На 16 февруари 1918 г. "Циклоп" напуска пристанището на Рио де Жанейро и се отправя на север. На борда на кораба са се намирали 306 пътници (според някои данни те са били 309), освен това той е транспортирал 10,8 хил. тона манганова руда.

За последен път корабът бил забелязан около Барбадос. След това "Циклоп" изчезва, повече никой не го вижда. Въпреки внимателните издирвания, не са открити следи, отломки или тела. Смятало се, че корабът е потопен от немска подводница, но Германия отрича това предположение. Имало още една много разпространена версия, че корабът потънал при неочаквана буря. Но противниците на тази теория настояват, че стихията би оставила поне някакви доказателства за катастрофата. В допълнение, в деня на изчезването на кораба, времето е било напълно спокойно. Всичко се случило в онази част на Атлантическия океан, която е известна като Бермудския триъгълник или Дяволският триъгълник. Този същият, в който, както сме чували, стотици самолети и кораби са изчезнали при загадъчни обстоятелства, пише Блиц.

Изследването на документите, обаче, накара изследователите да стигнат до заключението, че няма нищо тайнствено в изчезването кораба. Най-вероятно са възникнали проблеми поради претоварването на съда, съобщават британските медии. Било изяснено се, че капитанът на USS Cyclops, преди да напусне Ямайка, е записал няколко проблема в дневника. Там било упоменато за отказ на двигател и било посочено също, че корабът не е бил пригоден за транспортиране на такива големи количества тежки товари. Като цяло, "Циклоп" е бил с огромно претоварване. И от написаното след кратка спирка в Барбадос става ясно, че само един от двата двигателя на кораба е работел.

Впрочем, изводите на британските журналисти съвсем не са сензационни. USS Cyclops е разработен и проектиран специално за транспортиране на въглища, а не за руда. Слабостта на конструкцията, която не е приспособена за такъв товар, както и дефектите в силовата установка, може да са довели до катастрофата. Това бе посочено по-рано от американски експерти.

Привържениците на версиите за аномалии изброяват поне 150 случая на мистериозни изчезвания на самолети и кораби в Бермудския триъгълник. Освен това, първото споменаване датира от началото на XVI век. На теория, за пет столетия би трябвало да изчезна невероятно количество техника, но това не се е случило. По време на Първата и Втората световни войни самолети и бомбардировачи са падали там поради грешки на пилоти, лошо оборудване и лоши метеорологични условия. Самите случаи са разследвани небрежно и в крайна сметка много от тях са придобили мистичен оттенък. Между другото, през 21-ви век в района на Бермудските острови все още не е регистриран нито един инцидент, макар че именно през този район на Атлантическия океан е най-голямата транспортна артерия с интензивен трафик. А кораби и подводници изчезват безследно, както е известно, не само там.