В първия работен ден дневният ред на заседанието на правителството се промени. Основната тема станаха винетките. Минути след началото на заседанието премиерът Бойко Борисов събра представителите на Агенция „Пътна инфраструктура” и Столична община, а новината е, че няма да се въвежда винетка  за хората, които пътуват по Северната скоростна тангента. Точните думи на премиера Борисов са, че нищо няма да се променя тази година. Пътуването на територията на страната остава същото, каквото е било и през миналата година.

„Нищо няма да променят – това съм разпоредил на регионалното министерство и АПИ от това, което е било миналата година, тъй като, както Южната дъга е в рамките на града, така и Северната тангента също е в рамките на града и тя е правена да им е по-удобно на хората. Така че съм разпоредил да си преправят плановете и съответно така, както са отчитали досега винетната система, така да продължи и през 2019 година”, заяви Борисов.

По-рано тази сутрин в ефира на NOVA спорът между пътната агенция и Столична община се разгоря с нова сила. 

„Не може да се разглежда Северната скоростна тангента като фрагмент. През Северната скоростна тангента преминават на годишна база над 10 милиона автомобила. Направете сметка само един милион автомобили да нямат винетки, колко огромен ресурс е”, обясни инж. Дончо Атанасов от ръководството на пътната агенция.

„Има сериозна вероятност да се окажем единственият град с платен път по средата, така че преди да се тръгне към това решение, трябва да се правят анализи - икономически, транспортен, социален, екологичен, защото в крайна сметка всяко отклонение на трафика, което би насочило трафика към останалата част на града, има своето влияние и тези влияния трябва да се вземат под внимание преди окончателното решение”, каза зам.-кметът на Столична община Дончо Барбалов.

„Искам да бъда ясен и точен. Северната скоростна тангента никога не е планирана като градски булевард. Тя е планирана да изнесе целия транзитен трафик извън София и той много успешно изпълнява тази роля”, обясни Дончо Атанасов.Три години след откриването на тангентата, пътят бързо се превърна в удобство и улеснение за столичани, оказва се обаче че не е планиран за това.

Днес кабинетът отчете и рекордни приходи, които са предназначени приоритетно за здравеопазване и образование, а голямата новина – няма да се въвеждат винетки за Северната скоростна тангента.