Защо им е на General Motors Co. да се отказват от лоста на скоростите в най-новата версия на легендарния модел Chevrolet Corvette? Защото шофьорите имат нужда от свободна ръка за тъчскрийна, естествено.
С изцяло новият Corvette, който Chevrolet показа вчера, спортният автомобил, роден през 50-те години, получава драстична промяна, за да влезе в новата ера. Двигателят е позициониран в средната част на колата, което улеснява управлението, а лостът на скоростите вече го няма, поне в базовия модел. Вероятно, защото е прекалено трудно едновременно да се сменят скоростите, да се управлява и да се търси музика на 8-инчовия тъчскрийн, пише profit.bg.
С обновената версия на Corvette от GM се надяват да привлекат по-млади купувачи с модела Stingray, както и да примамят заможните почитателите на спортни автомобили, които в момента карат Ferrari и Lamborghini. Рискът обаче е, че традиционалистите почитатели на марката може да се отдръпнат.
Много малко автомобили на щатския пазар вече дори предлагат ръчни скорости, но 15% от купувачите на Corvette избират точно такава скоростна кутия. Това е сериозен дял от клиентската база на модела.
Снимка: Chevrolette
“Едно от нещата, което ни притеснява е липсата на ръчни скорости,” казва пред Bloomberg Джон Торн, редактор на бюлетина Corvette Club of America, преди да е видял новата кола.
Пера за превключване на скоростите
Вместо лост на скоростите Stingray ще използва 8-степенна автоматична скоростна кутия с пера за превключване на скоростите. Това вече се превърна в предпочитания тип скоростна кутия сред луксозните европейски спортни автомобили.
Новият Corvette позволява на шофьора да използва перата и да избира конкретна скорост, вместо да превключва само по една скорост нагоре или надолу. По това тя прилича на ръчната скоростна кутия, само че без педал на съединителя и стария лост на скоростите между седалките. Тъй като двигателят е разположен по средата на автомобила, поставянето на истинска ръчна скоростна кутия е било по-трудно, а и доставчиците не обичат да ги произвеждат заради малкия брой. Електронно контролираният двоен съединител също така сменя скоростите по-добре, казва Тадж Юхтър, главният инженер на Corvette.
“Скоростите се превключват по-плавно и по-бързо, отколкото човек би могъл да го направи,” казва Юхтер.
Обновената версия на Corvette също така е и по-мощна. Конските сили при Stingray са увеличени от 460 на 495. Автомобилът ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди.
Това е най-бързият Corvette в историята и по този показател той почти се изравнява с Lamborghini Huracan, която се продава за около 240 000 долара.
Най-голямото подобрение за почитателите на спортни автомобили е разположението на двигателя в средната част на автомобила. Моторът се намира зад шофьора, а той седи почти върху предната ос, което би трябвало да балансира много по-добре колата. От GM трябваше да направим това, за да подобрим спортната возия, казва Ройс.
Автомобилът също така разполага с дисплей на таблото, който може да бъде конфигуриран така че да показва различни индикатори и информация в различен ред. Това е поредният реверанс към поколението, което е израснало със смартфони и видеоигри.
Тънък лед
С премахването на лоста на скоростите от Chevy вървят по тънък лед обаче, тъй като компанията се опитва да привлече новото поколение, докато в същото време не разгневява традиционалистите. Слуховете за това, че лостът на скоростите остава в историята, се носеха от месеци преди окончателно да бъдат потвърдени.