Тарикати търговци лъжат клиентите си с фалшиви отстъпки в първите месеци на годината.
След новогодишните празници в търсене на лесна печалба слагат на етикетите на стоките по щандовете фиктивни отстъпки, пише в. „Монитор“. В столичните магазини най-често не се спазва правилото, че за да се счита за реално намалението, стоката трябва да бъде продавана един месец преди това на старата редовна цена. Често търговците решават след края на срока на кампанията с намаления да продължават с отбива от цените. През декември магазини за дрехи свалят цената с 20 - 30% или още повече. Ако яке е струвало 100 лева през ноември и търговецът го е намалил с 30 на сто до 70 лева през декември, то през януари цената не трябва да остане същата, а да бъде намалена с още 30 на сто, т.е. якето трябва да струва 49 лева.
Тази практика при офлайн търговците обикновено се наблюдава след кампании около Черния петък или след коледните и новогодишните празници и търговците уж правят отстъпки, за да привлекат клиенти с изтънели портфейли.
Понякога манипулацията е по-лесна онлайн. Правилото за двойно намаление не важи за виртуалните търговци. В законодателството не е предвидено ограничение интернет търговецът да е продавал стоката на старата цена поне 30 дни преди намалението, каквото ограничение има за стоките, които се продават в реални магазини.