Парламентът прие на второ четене промени в Закона за кадастъра и имотния регистър, които дават възможност за създаване на нови точки за достъп до услугите на кадастъра с цел подобряване на административното обслужване.

С измененията се урежда възможността придобили правоспособност лица, които са търговци или упражняват свободна професия, да подпомагат дейността на службите по кадастъра, като предоставят на потребителите на хартиен носител най-търсените официални документи - скици на поземлени имоти и сгради, схеми на самостоятелни обекти и удостоверения за наличие или липса на данни. Документите ще бъдат получавани чрез отдалечен достъп до информационната система на кадастъра и за предоставянето им ще се заплаща такса. Документите, предоставени по този ред, ще имат силата на официален документ, издаден от Агенцията по геодезия, картография и кадастър, предава БТА.

Строежите, обекти на кадастъра, не се въвеждат в експлоатация, ако не са нанесени в кадастралната карта и в кадастралните регистри, записаха още депутатите.

С промените се изменя и Законът за устройство на територията, с което се цели облекчаване на административната тежест при провеждане на процедурата по въвеждане на строежи и сгради в експлоатация, като за възложителя на обекта отпада задължението да предоставя документ, доказващ, че обектите са нанесени в кадастралната карта и кадастралните регистри. Възложителите ще посочват идентификатор на обекта на кадастъра.

Измененията влизат в сила в 3-месечен срок от публикуването им в "Държавен вестник".