Той акцентира, че инфраструктурата е основен притегателен момент при инвестирането на фирми от чужбина.
Цялостна градска железница би могла да се построи от един или двама инвеститори, но за целта трябват и средства от оперативните програми, аргументира се инж. Панчев.
Пловдив е индустриалният център на България, казаха участниците в срещата и изразиха очакване, че в следващите една-две години в региона ще се стигне до откриване на завод за автомобили.
Това е мечта за инвестиции, но зад нея стоят решения и преговори, изтъкна заместник-кметът на Пловдив Стефан Стоянов. Според него това е една от висотите на машинопроизводството и следващата стъпка в развитието на страната. Поне един автомобилен производител ще стъпи в Пловдив, заключиха и производителите на части за големите автомобилни компании.
Намирането на кадри за бизнеса в Пловдив не е трудно. Ние работим с висшите учебни заведения и тук учат над 40 000 студенти, част от тях започват работа още в последния курс от следването, каза Пламен Панчев.
Търсят се обаче кадри в машиностроенето, мехатрониката и IT сектора. Постепенно и тук заплатите ще растат, но все още сме на нива, различни от столицата, добавиха от бизнеса.
Прочетете още
- 18:00 Призив за поддръжка: "Аз съм българче" и "Под игото" тънат в бурени СНИМКИ
- 22:07 Второ предложение за брак на големия финал на "Като две капки вода" ВИДЕО
- 19:00 Място за игра или сметище? Пловдивчани се възмутиха от детска площадка
- 17:00 Изминаха 50 дни от загубата на Сияна, за 50 дни не се случи нищо!