„Лятото плащахме около 80 лв. Ноември месец платихме 130 лв., а декември - 426 лв. Разбрахме, че нямаме нощна тарифа, понеже сме с трифазен ток. Ходих в ЧЕЗ и го узаконих. Очаквах, че повече няма да имаме подобни проблеми”, разказа в ефира на „Здравей, България” Весислава Хотова. Тя допълни, че веднага след като е получила новата фактура от 1136 лв., е отишла до ЧЕЗ, за да провери какво точно се случва. По думите й от там й обяснили, че е нормално през зимния период да имат по-големи сметки. От компанията заявяват още, че жената трябва да подаде съответните документи, за да може електромерът да бъде проверен от специалист.
„Пуснах заявление и ми казаха, че до 7 работни дни ще дойдат и ще проверят дали е станала някаква грешка. Ако те кажат, че всичко е наред, мога да изисквам проверка от друга лаборатория”, допълни Весислава Хотова.
От енергийната компания заявиха, че ще възстановят парите на жената, ако се установи, че електромерът не отчита правилно. Те са категорични обаче, че отчитането се следи от GPS система и се прави снимков материал на електромерите, които са извън къщите. Предсои проверка по случая. „Никога не сме плащали такива сметки. Живели сме преди в къща без изолация и пак никога сумата не е била такава“, казва тя.
„Дори не сме ползвали бойлер и пералня. Това е невъзможно. Имам предположение, че някой може да се е свързал с електромера ни“, заяви Хотова.
„През 30-те дни, през които тече разследване, не може да ми спрат електричеството“, добави Хотова.