Инвеститор в недвижими имоти ще пътува с подводница до "Титаник", за да докаже, че това е безопасно пътуване. Това става близо година след трагичния инцидент с подводницата "Титан".

През юни 2023 г. подводницата "Титан" се взриви под водата, убивайки петимата души на борда и предизвиквайки тревога за безопасността на екстремния туризъм. Не всички обаче са се отказали да изследват "Титаник" и нова подводница от Triton, компания, която произвежда персонални подводници, ще отведе Лари Конър в океанските дълбини, за да посети емблематичния кораб.

„Той ми се обади и каза: „Знаеш ли, това, което трябва да направим, е да изградим подводница, която може да се гмурка до [дълбочини на ниво "Титаник"] многократно и безопасно и да демонстрира на света, че вие ​​можете да направите това и че Титан беше измишльотина", каза Патрик Лахи, съосновател и главен изпълнителен директор на Triton, пред The ​​Wall Street Journal .

Лахи каза на изданието, че имплозията на подводницата OceanGate е имала "смразяващ ефект" върху интереса към превозните средства на Triton. Той добави, че това повдига "стари митове, че само луд човек" би се спуснал под водата в едно от превозните средства.

„Искам да покажа на хората по света, че въпреки че океанът е изключително могъщ, той може да бъде прекрасен, приятен и наистина променящ живота, ако го направите по правилния начин“, каза Конър пред The ​​Wall Street Journal .

Подводницата "Титан" е проектирана да отведе туристи до останките на "Титаник", разположени на около 4 км под повърхността на Северния Атлантически океан. Тя избухна по време на спускането си, убивайки британския предприемач Хамиш Хардинг, пакистанския инвеститор Шахзада Дауд и неговия син Сюлеман, френския водолаз Пол-Анри Наржеоле и главния изпълнителен директор на OceanGate Стоктън Ръш.

Разследването на експлозията все още продължава, но Дейвид Локридж, бивш директор на морските операции на OceanGate, изрази опасения за безопасността преди експлозията. В съдебно дело от 2018 г. Локридж каза, че е бил уволнен, защото е изразил притесненията си относно дизайна и тестването на корпуса. Той предупреди, че системата за тестване няма да открие критични недостатъци и грешките могат да бъдат катастрофални предвид океанското налягане.

OceanGate обеща да сътрудничи на разследването и спря пътуванията си след имплозията.

Констатациите от текущите разследвания от Бреговата охрана на САЩ и други агенции ще бъдат споделени с Международната морска организация и други съответни органи, за да се подобрят глобалните стандарти за безопасност при операции с подводни машини.

Приключенецът Конър, чиято нетна стойност възлиза на 2 милиарда долара според Forbes, е пътувал до Космоса, състезавал се е с коли, летял е с боен самолет и е поставил световен рекорд на Гинес за най-високо формиране на HALO по време на скок с парашут, според уебсайта на неговата компания. Той също така е пътувал с Патрик Лахи до най-дълбоките части на океаните с подводница Triton.

Двамата ще направят пътуването с Triton 4000/2 Abyssal Explorer, въпреки че не е ясно кога ще се проведе то.