Учени разкриха нова, забележително пълна вкаменелост - водно влечуго с дължина 5 м от триаския период. Съществото датира отпреди 240 милиона години и е наречено "дракон" заради изключително дългата си шия.

Нарича се Dinocephalosaurus orientalis - вид, който първоначално е идентифициран още през 2003 г. Този впечатляващ нов фосил позволи на учените да видят пълната анатомия на този странен праисторически звяр.

Д-р Ник Фрейзър от Националните музеи на Шотландия, който е част от международния екип, изследвал фосила, посочва, че за първи път учените са успели да го видят изцяло. Той го определя като "много странно животно".

"Имало е крайници, подобни на плавници, а шията му е по-дълга от тялото и опашката, взети заедно", казва той.

Изследователят предполага, че "дългият, огъващ се и гъвкав врат" с 32 отделни прешлена може да е осигурявал ловно предимство - да е позволявал на Dinocephalosaurus orientalis да търси храна в пукнатини под водата.

Вкаменелостта е открита в древни варовикови залежи в Южен Китай.

"Това откритие само допълва странностите на триаса. И всеки път, когато търсим в тези находища, откриваме нещо ново", казва д-р Фрейзър пред BBC News.