Често летящите са запознати с многото начини, по които тялото се променя, докато се намираме на 12 км над земята. Ушите "пукат", способността да усещате вкус се променя, а обуването на обувките след полет е особено трудно. 

Има множество трикове за борба с последния проблем (здравейте, компресионни чорапи), но най-добрият съвет е просто да държите обувките на краката си през цялото време.

 Причината е по-малко свързана с компресията и повече с избягването на някои потенциално неприятни ситуации.

Най-общо казано, кабините на самолета не са много чисти. Те се почистват преди всеки полет, но на това се отделят само 15 или 20 минути, разказва пилотът Патрик Смит от Ask the Pilot за Travel + Leisure.

Нови завладяващи курорти посрещат туристите на Малдивите СНИМКИ

Това означава, че почистването на кабината може да е оскъдно - просто изхвърляне на боклука, останал в джобовете на облегалката на седалката, и бързо избърсване на повърхностите с висока степен на допир, като дръжките на вратите на тоалетната.

Самолетите минават през дълбоко почистване, но не много често. Честотата му варира в зависимост от авиокомпанията, но то обикновено се извършва веднъж на всеки четири до шест седмици.

Извън тези дълбоки почиствания, настилките обикновено се минават с прахосмукачка, само ако времето позволява или където е необходимо, пише Профит.бг. Когато нещо (храна, напитки, телесни течности) се разлее, петното се премахва, но не е задължително да се дезинфекцира цялата зона.

„Тези, които ходят боси, може да пренесат бактерии и вируси, които биха могли да повлияят негативно на здравето им. Притеснението от заразяване с гъбична инфекция винаги е налице“, според Дейвид Краузе - собственик на компанията SyQuest USA, която произвежда почистващи продукти за самолети.

Обявиха кои са най-добрите ски курорти в света

Още по-лошо, стюардесите не почистват пода на тоалетната по време на полет, което означава, че може да стъпите в урина.

За щастие, почистването на самолетите се промени доста по време на пандемията. „COVID-19 повлия на начина, по който почистваме самолетите“, казва Краузе. „Вече се използват повече дезинфектанти и процесът е малко по-детайлен, за да се гарантира, че няма следа от вируса".

Но тъй като пътуванията се връщат към нормалната си рутина, няма да е изненадващо, ако авиокомпаниите също се върнат към старите протоколи за почистване.