Младежите от тежката катастрофа играли карти до късно, разбра GlasNews. В момента на инцидента те се прибирали по домовете си. Автомобилът е собственост на столична фирма.

Припомняме, че водачът е син на жена, която работи в отдел „Регистрации” на „Пътна полиция” в града под тепетата. Баща му пък работел в Англия. Загиналият шофьор се занимавал с търговия. Той имал общо 16 фиша за 3-те години стаж зад волана. 10 от тях били за маловажни престъпления на пътя, сред които шофиране без обезопасителен колан и причиняване на ПТП заради неспазване на дистанция. Един от фишовете бил за превишена с 21 км/ч скорост на стойност 100 лв.

Предстои резултатите от експертизите да разкрият карал ли е под въздействието на алкохол или упойващи вещества в момента на сблъсъка с няколко вековни дървета, който коства няколко човешки живота. 

Темата коментира и рали шампионът Костадин Щерев.

„Ще говоря като състезател, а не като експерт. Условията са били крайно неподходящи за скоростта, с която се е движел автомобилът. Тя е била над 200 км/ч според мен”, посочи Той. Състезателят отбеляза, че не се вижда спирачен път на мястото на инцидента, а гумите били некачествени. Според него загиналият шофьор е нямал никакво време за реакция, предвид скоростта, с която се е движел. „Докато си помисли, той вече е минал 60 м”, посочи Щерев. Според рали пилота през първите 5 години от стажа на младите шофьори трябва да са ограничени мощностите на автомобилите, които са им разрешени.

До мястото на инцидента има светофар, който обаче мига само в жълта предупредителна светлина, за да напомни, че предстои кръстовище. „Още с изграждането му беше направен два пъти опит този светофар да заработи. Това не се случи по молба на КАТ и след много сигнали от граждани. Сега светофарът мига в жълто, което не означава, че не работи – дава индикации на водачите да са по-съсредоточени и да намалят скоростта”, заяви директорът на ОП „Организация и контрол на транспорта” Георги Стоилов. Според него поставянето на изкуствени неравности няма да реши проблема на участъка. По думите му на булеварда трябва да се сложи камера за скорост.

Цветя, свещи и карти за игра оставиха близките на загиналите в Пловдив

Това е мнението на рали шампионът Костадин Щерев. Той коментира катастрофата, но с уточнението, че го прави като автомобилен пилот, а не като експерт.

"Условията са били страшно неподходящи, било е мокро. Скоростта, според мен, е била над 200 км в час. От мястото на инцидента до първото кръстовище са 100 м, няма никакъв спирачен път, автомобилът е разцепен на две - това означава, че скоростта е била изключително голяма. Експертното ми мнение като пилот е, че гумите не са били изобщо подходящи за дадените условия, момчето е било неподготвено за тази скорост, което напоследък се случва и това е най-голямата грешка като млад шофьор", коментира Щерев пред Нова тв.

Той даде пример, че ако караме със 100 км/ч минаваме 27 метра за секунда. Ако караме с 200 км/ч минаваме 58-59 метра за 1 секунда. "Реакцията от кръстовището дотук - той е дошъл за под 1 секунда от кръстовището до мястото на инцидента - според мен е нямал абсолютно никакъв шанс за реакция Мозъкът на нормалния шофьор реакцията му е 1,2 секунди при дадени условия. Той идва с голяма скорост - докато си помисли, вече е изминал 60 метра и е нямал време за никаква реакция. Гумите не са за тези условия", допълни рали шампионът.

Той обясни, че ако трябва да мине с 200 км/ч по този участък при тези условия - мокър път, подготовката му ще е около 2-3 седмици, включително по автомобила - като амортисьори и гуми.