В седмицата след 25 март започва дългоочакваният ремонт на Бетонния мост в Пловдив. Съоръжението ще е затворено за реконструция цели 6 месеца, а това буди и тревоги в жителите на "Кючук Париж", които го използват ежедневно за предвижване.

И днес сериозни задръствания бавят водачите в града по време на движението им, а някои от тях смятат, че ситуацията ще се влоши при затравянето на моста. Някои от тях изразяват и позицията си във Facebook.

"45 минути от Трето РПУ до "Екстрийм". От 17.40 до 18.25 часа. За това време по магистралата за София съм на Траянови врата. В София преди години беше същото, сега и в Пловдив го наблюдавам трета година вече. За Бетонния, не ми се и коментира... 5 километра за 45 минути. Думите са излишни", пише Георги С.

"Това е предпремиерно. На премиерата ще бутнат Бетонния", отбелязва Ваня Х.

"Чакай сега като бутнат и бетонния мост ще е екстра - с парашути", отбелязва Петко Г.

Добрина сгря душите на сливналии, оставиха и бележка СНИМКА

"Ще стане и по-зле, като затворят и надлеза", коментира Станислав Г.

ато затворят Бетонният мост ще е за 1 час и 45 минути", смята пловдивчанка.

"Споко, още по-лошо ще стане!", лаконичен е Иван И.

Някои предлагат и решение на шофьорските неволи - при това зелено и достъпно, нао за сметка на това трудоемко.

"Качвайте се на велосипеди", призовава Данаила Чернаев. "Купувайте колела", добява и друг пловдивчанин.

За други проблемът нямаше да е толкова голям, ако в града просто се движеха по-малко автомобили, темата бързо се отклонява и към злободневните проблеми с обществения транспорт на града.

"Само с велосипеди ще се оправи малко този батак. Докато всеки иска да има по 2 и 3 коли, няма как", коментира

Дали черните сценарии на пловдивчани ще се окажат верни - предстои да разберем. Трафикът в града е сериозно премеждие и днес, а какво ли ще стане, когато една от основните пътни връзки към "Кючук Париж" остане затворена? Вероятно това ще натовари останалите направление, довеждайки до нови нерви за водачите, които едва ли ще скочат на колелата.

"Не паркирай тук": Шофьор намери бележка на колата си

Припомняме, че ремонтът на Бетонния мост  е част от проекта "Развитие на железопътен възел Пловдив", а ремонтът се изпълнява от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Ще бъде съборена конструкцията на моста в рамките на сервитута на НКЖИ. Устоите ще бъдат усилени, ще се изгради нова конструкция с един отвор и по-повдигната, за да може да премине безопасно контактната мрежа за влаковете, обясни ръководителят на проекта инж. Бакалски. Началото на февруари той каза, че се налага и реконструкция на рампата от южната част на моста във връзка с това, че той се повдига. Широчината на съоръжението ще бъде 14 метра, от които 9 са пътно платно.

Движението по Бетонния мост ще бъде възстановено преди да приключат дейностите по пробива на Централна гара, посочи Бакалски. Дейностите там се забавят с около два месеца, което означава, че движението там да бъде пуснато в първите месеци на 2025 година.