Експерти по пътна безопасност препоръчват да се въведе „Зона 30" във всички големи градове в страната на места с по-голяма концентрация от инциденти. „Зона 30" е район, в който максимално разрешената скорост за шофьорите е 30 километра в час.

В Пловдив все още няма еднозначен отговор дали ще бъде въведена „Зона 30“. Засега идеята се обсъжда само от общинската комисия по безопасност на движението, но среща подкрепа.

Експерти с коментар за предложението за движение с 30 км/ч в градовете

"Аз мисля, че е по-добре да имаме повече пътища с въведени ограничения, колкото и неудобно да е и да се движим по-бавно, но да запазим живота на хората наоколо, защото виждаме резултатите напоследък", коментира Георги Стоилов – директор на ОП „Организация и контрол на транспорта“ в Пловдив пред БНТ.

Изследванията показват, че по този начин драстично намаляват случаите на пострадали при инциденти.

"Тази скорост от 30 км/час е приета за гранична в сферата на пътната безопасност, при която над 80% при настъпване на ПТП е благоприятният изход за пешеходците", заяви Димитър Петров – Директор на дирекция "Управление и анализ на трафика“ Столична община.

Мярката вече е въведена в София, но преди това е направен анализ на цялата пътна мрежа. Такъв трябва да се изготви и за останалите градове.

"Навсякъде може да бъде въведена тази "Зона 30", но е важно да се каже, че следва да има булеварди, които да носят транзитното движение между отделните квартали на населеното място, където скоростта да си остане по-висока", каза инж. Иван Табаков – експерт в държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“.
В Пловдив водачите са на различни мнения.

"Виждате, че хората дори в магазина се блъскат като ходят пеша, то няма значение километража, важното е човек как се движи, със закони не става, трябва задкормилно устройство да има", коментира Стефан.

"Има резон за въвеждане на такава скорост около училища и такива по-рискови улици, но от друга страна трябва и много голямо внимание от страна на пешеходците", смята Мартина Маркова.

"Смятам, че има голяма част от шофьорите които ще я спазват , особено тия които са семейни , с деца, които мислят за бъдещето", каза Пенка Пунчева.
За да бъде ефективна, „Зона 30“ предвижда и допълнителни мерки наред с поставяне на ограничителен пътен знак. Те включват изграждане на малки кръгови кръстовища или паркиране от различни страни на улицата.