Автомобилите, чиито мигачи светят в червено, трябва да се спират от движение за техническа неизправност. Този проблем съществува основно при колите и джиповете, внесени от САЩ и Канада. Те не отговарят на европейската директива, според която мигачът трябва да свети в оранжево и да е отделен от стопа, предупредиха пред "Телеграф" от техническите служби, издаващи индивидуално одобрение за регистрация при внос на коли от трети страни.
През последните години се отчита ръста на возилата от Северна Америка. Причината е, че те идват на по-малко километри, сервизната им история може да се провери и въпреки плащането на мито, ДДС и транспорт, излизат по-евтино от европейските. Всеки автомобил или мотоциклет, внесен от САЩ и Канада, трябва да получи одобрение от техническа служба, след което собственикът му може да го регистрира в КАТ.
"Наскоро при нас бе дошло "Ламборгини" от Канада, но не успя да мине одобрението заради мигачите. Това е много голям проблем. 80% от колите от Америка и 60% от Канада са с червени мигачи. При нас не ги пускаме, но като ги върнем, отиват при други технически служби, сменят ли ги, не ги ли сменят, как ги пускат, не знам, но е факт, че тези коли се движат по улиците", обяснява Илиан Кирков, ръководител Хомолгация в "Декра Аутомотив", една от фирмите, извършващи индивидуалните одобрения.
Основната причина за забрана на светлините е безопасността. Когато шофьорите видят светване на червено, очакват, че това е сигнал за спиране, а не за завиване. Колите с червени мигачи не трябва да получават одобрение както в техническа служба, така и възможност за регистрация в КАТ, обясниха от МВР.
Ако полицаите забележат такава кола на пътя, трябва да я спрат, да вземат талона на автомобила и да издадат заповед за спиран от движение заради техническа неизправност, обясниха още полицаите.
Собствениците на американските возила не искат да инвестират в нови светлини, защото, особено при новите модели, цените са доста сериозни. Според столични полицаи, собствениците на подобни возила слагат китайски реплики, колкото да получат одобрението, след което връщат оригиналните светлини.
Капан и с моторите от Америка
Част от потребителите, които си купуват мотори от САЩ, се оказват неприятно изненадани, защото впоследствие не могат да ги регистрират. Причината е, че за двуколесните машини трябва да се докаже европейско съответствие. "Двигателите, които се монтират на тези мотори като тип за по-различни от тези за Европа. Когато отидете в представителството на съответната марка у нас, оттам не могат да кажат дали този двигател отговаря на стандартите за Европа. Ние също не можем да кажем", защото кодът е различен, обяснява Кирков.
Например, може да се регистрира японска "Ямаха", но само ако е произведена за европейския пазар и по някаква случайност е внесена в САШ. Повечето Хонди също успяват да се регистрират. "Харлей Дейвидсън" също може да се регистрира, но след 2007 година моделите трябва да минат доста сериозна реконструкция в европейско представителство. В повечето случаи се налага да им се смени компютъра, ауспуха, светлините километража, доста компоненти, които са значителна сума.