Категорично против драстичното увеличение на броя на часовете по кормуване се обяви Съюза на българските автомобилисти (СБА), съобщава „Дарик”.
„Това ще доведе до драстично увеличение на цената на курсовете, което голяма част от българите не могат да си позволят”, аргументира позицията управителят на клон „Лозенец“ на Съюза Ивайло Славков.
Той каза, че времето за усвояване на шофьорските умения е различно за всеки.
„Има възможност за допълнителни часове, а увеличаване на минимума за всички не е необходимо”, добави той.
Ново предложение предвижда увеличение на часовете по практика от 31 на 45.
От Съюза на българските автомобилисти са категорично против, като подкрепят увеличение на курсовете с не повече от 5 часа, както и използване на симулатори за обучение за не повече от 4 часа. За сметка на това часовете по теория могат да се намалят с една трета, като се намери възможност за онлайн обучение.
"Един човек се учи за 20 часа, друг за 40, на трети и 100 може да не му стигнат. Като цяло няма ограничение в броя на часовете, които би могъл да вземе един ученик. Ако види, че не му се отдава и не може да се справи със задължителния минимум, никой не му пречи да си вземе колкото иска допълнителни часове. Но задължителното условие да бъдат 45 ми се струва много. Тези, на които им се отдава по-бързо не са задължени да карат толкова много часове", допълни Славков.
Според него, инструкторът би могъл да прецени, дали да препоръча допълнителни часове на обучаващия се извън минимума. Такава е практиката в Дания, например, където задължителните часове са 22. Увеличението на броя на часовете не е подкрепено с актуална статистика за увеличаване броя на ПТП, причинени от новообучени водачи, посочват от Съюза на българските автомобилисти.
"Това са само евентуални предположения, че може би ще спадне пътният ревматизъм, защото ако един преподавател не си върши качествено работата и 100 часа да ви даде на вас като млад шофьор и да ви кара само направо да карате, и да не правите необходимите неща, значи броя на часовете не означава добра и качествена подготовка”, заяви Ивайло Славков.
Той добави, че силно влияние върху новите водачи има средата, в която попадат след успешно завършване на шофьорския курс, затова от особено значение е ефективният контрол върху нарушенията на пътя.
Според СБА, е задължително да се публикува успеваемостта на всеки инструктор и школа, като ПТП на техни курсисти.