Най-опасни са 3 при Велико Търново и Ловеч, 4 са с висок, а 11 са със съществен риск,  сочи доклад на Института по пътища и мостове към АПИ

Напукана и разрушена тунелна облицовка и опасност от падащи бетонни парчета правят с много висок риск два тунела на път I-5 при Велико Търново. Това пише в доклада от прегледа на тези съоръжения в България до министъра на регионалното развитие Спас Попниколов. Министерството публикува към 18 ч документа на сайта си. В тези тунели има множество течове по цялата дължина, при студ могат да се образуват ледени висулки и да се заледи пътното платно. В тях има корозирали стоманени елементи, няма осветление. Краткосрочните мерки, които се препоръчват, са разработване на проект за ремонт, постоянно наблюдение и събаряне на нестабилните части от облицовката и на ледените висулки. Препоръката е и ограничаване на скоростта. Дългосрочната мярка е ремонт. Третият тунел с много висок риск е при Ловеч, на пътя Ловеч-Троян. И при него облицовката е напукана и има опасност да падат бетонови парчета, има корозирала конструкция, опасност от висулки и заледяване заради течове. Част от осветлението не работи. Пак се препоръчва наблюдение и събаряне на нестабилните части и на ледени висулки, както и ограничение на скоростта и изпреварването. Разписано е обследване на осветлението и укрепване на осветителната уредба. И при него дългосрочната мярка е ремонт.
Четири са са съоръженията с висок риск.
Първият е тунел на пътя Провадия-Дъскотна-Айтос, в Бургаско. Той е изсечен в скала, има опасност от падане на скални късове,  течове през скалите и възможност да се образуват ледени висулки и заледяване на платното. Препоръчва се наблюдение и да се събарят нестабилни скални късове като временна мярка и ремонт като дългосрочна. Вторият е при Габрово, пуснат е в експлоатация през 1964 г., дълъг е само 112 м. Третият е при Пловдив, пуснат е през 1963 г., четвъртият е  полутунел на територията на Смолянското пътно управление.
При всички тях диагнозата е като при първия - опасност от падане на парчета, образуване на висулки и заледяване.
Със съществен риск са 11 тунела. Четири са във Врачанско, те са с дължина 12, 51, 88 и 68 м. Правен им е ремонт през 2016 г., но има пукнатини на новата облицовка, течове през пукнатините и падащи парчета от бетона.
Препоръката е гаранционно отстраняване на повредите и пак постоянно наблюдение и обрушване на нестабилните части.
При тунел в Габрово има пукнатини в стоманобетонната облицовка, оттам опасност да падат бетонни късове и отново течове, ледени висулки и заледяване на платното.
Освен вече препоръчваните за другите тунели мерки, се предписва възстановяване на осветлението.
И идват големите тунели.  Те се са сред най-опасните, нито пък с голям риск, при тях рискът е съществен. В отворената тръба на "Витиня" на магистрала "Хемус" има пукнатини в стоманобетонната облицовка, не работят вентилацията и част от осветителните тела. Препоръките са  премахване на неработещите осветителни тела, вентилатори и други инсталации. Както и постоянно наблюдение и обрушване на нестабилни части от облицовката и ледени висулки. В тунел "Топли дол" на магистрала "Хемус" има пукнатити в стоманобетонната облицовка, износена настилка, неработеща част от осветителните тела. И за там се препоръчва премахване на неработещите лампи, вентилатори и други инсталации и възстановяване на осветлението. Предписва се и постоянно наблюдение. В отворената тръба на "Ечемишка", където загина жена,  има пукнатини на стоманобетонната облицовка. Препоръчвна се постоянно наблюдение и обрушване на нестабилните части и на ледени висулки. В двете тръби на тунел "Траянови врата" на магистрала "Тракия" има пукнатини и следи от течове в стоманобетонната облицовка. Не работят част от осветителните тела, има корозия по шините за монтаж на комуникации.
Краткосрочно се препоръчва  да се премахнат неработещити инсталации и да се възстанови осветлението.
И в два тунела на новата магистрала "Люлин" са открити нередности. При "Мало Бучино" са разрушени и/или напукани част от декоративните защитни панели по стените на тунела, няма евакуационно осветление. В друг тунел, който е в Пернишко, има корозия на стоманената конструкция на осветлението и липсващи анкерни болтове. Има течове през тунелната облицовка, както и разрушени и или напукани част от защитните панели по стените на тунела.
Общата дължина на тунелите с много висок,  висок и съществен риск за 10 519 м. От тях 9008 м са на пътища от трансевропейската пътна врежа.