Нови правила в общия градоустройствен план ще регулират фасадните елементи в централната градска част на Пловдив. Очаква се те да бъдат одобрени тази седмица от Националния институт по паметниците на културата, което ще даде възможност на администрацията да промени и сега действащите наредби.

Превижда се разреждането на билбордовете в града, премахването на 130 рекламни съоръжения на местата, където те са най-гъсто разположени. Това са районите на Сточна гара, Чифте баня, Голямата базилика и ул. „Гладстон“, обяви кметът Иван Тотев, но допълни, че разговорите с Асоциацията за външна реклама продължават.

От 1 януари следващата година ще се премахват и старите рекламни  табели, които са разположени по стълбове и сгради. Те ще бъдат заменени с рекламни банери от плат.

До месец септември трябва да се премахнат и павилионите в района на хотел „Тримонциум“. Търговците имат възможност да участват в търг за търговски обекти в подлеза. Ще бъдат премахвани всякакви елементи, които не кореспондират с 21 век, обобщи Иван Тотев и допълни, че новия ред ще регулира поставянето на климатици и рекламни елементи в централната градска част.

Очаква се скоро да бъде избран изпълнител и за промяна на общия градоустройствен план. С нея ще се ограничи строителството на високи  сгради в центъра, разрешава се строителството в целия град и се извеждат земеделските земи извън границите на Пловдив.