30 000 са домакинствата в Пловдив, които се отопляват зимата на твърдо гориво. Цифрата обаче е приблизителна, тъй като няма точен отчет колко наистина са тези семейства, които избират за отопление дървата и въглищата.

Това обаче трябва да се случи до 2023 година, когато изтича срокът на проекта "Разработване на "Програма за подобряване на качеството на атмосферния въздух на територията на Община Пловдив" и План за действие към същата за периода 2018 - 2023 г.“.

Според заместник-кмета Розалин Петков, срокът до 2023 г. за справяне със замърсеността на въздуха от печките и кюмбетата е напълно реалистичен: "Разбира се само при наличието на европейско финансиране. Сами разбирате, че да се случи това не е по силите на Общината, нито пък на държавния бюджет", предаде репортер на Glas.bg.

Оказва се, че именно твърдото гориво е най-сериозният замърсител на въздуха под тепетата с фини прахови частици. 70% от бълващите тези частици са именно кюмбетата и камините.

Друг основен замърсител, но с азотен диоксид са автомобилите. И тук ще се мислят варианти за справяне с бедствието. Сред тях може да бъдат плащането на допълнителни такси за достъп до централната градска част на старите автомобили, както например това се прави в Лондон. Метеорологичните особености на града също спомагат за по-мръсния въздух

За последните 7 години най-мръсни са били годините от 2010 до 2013, когато при норма от 40 микрограма са отчитани стойности между 55 и 63 микрограма. В последните три години стойностите също са завишени, но са около нормата.