Експерти продължават да спорят и обсъждат най-зловещата версия дали катастрофата с Ту-154 край Сочи е в резултат на терористичен акт. Основният им повод за това е видеото, което се появи в мрежата и на което се вижда ярка светлина край самолета, непосредствено след излитането му. То е направено от крайбрежна камера за видеонаблюдение, пише Блокнот.ру.
Някои от тях смятат, че Ту-154 може да се е взривил във въздуха, защото отломките му да разхвърляни на голяма площ.
Много е подозрително това, че самолетът след излитането и при набирането на височина буквално в рамките на десетина минути пропада от екраните на радарите, коментира за "Комерсант" летецът-инструктор, майор от ВКС на Русия Андрей Красноперов. Същото беше и при трагедията в Шарм ел-Шейх. Самолет при излитане пада много рядко, особено ако е от такъв клас . Ту-154 има 3 двигателя и е много надежден, макар и да не е нов самолет.
Авиационният експерт Сергей Крутоусов казва: "не ме се иска дори да си помисля, но има всички основания да се предполага, че на борда на Ту-154 е имало взрив.
В потвърждение на версията си той привежда факта за големия радиус на района, в който за разпръснати отломките на самолета - повече от 1,5 км., а също така и внезапността на катастрофата. Пилотите дори не са успели да се свържат с диспечерите на летището. Същото беше и при взривяването на самолета А-321 на "Когалимавиа" с руските туристи над Синай през есента на 2015 г., обяснява Крутоусов, пред Лайф.ру.
Летецът и бивш командир на Ил-96 Сергей Книшов пред МК.ру споделя мнение, че е възможно да има външно въздействие или взрив в салона на самолета. Не е изключено самолетът да е атакуван от брега с ПЗРК (преносим зенитно-ракетен комплекс).
Самолетът е бил на не повече от 5 километра от брега. Това е достижима дистанция за ПЗРК. Но трябва да има ярка светлина и свидетели, които да са я видели.
Думите му са преди още видеото с тази ярка светлина да бъде разпространено в Интернет...
Следственият комитет на Русия работи по всички възможни причини за катастрофата на самолета Ту-154, включително и по версията за терористичен акт, но засега е рано да се говори за такъв. Това заяви още вчера ръководителят на комисията, която разследва катастрофата, министърът на транспорта на Русия Максим Соколов на пресконференция след заседание на щаба за ликвидиране на последиците от катастрофата, цитиран от ТАСС.
Следствието работи по различни версии, по целия спектър от възможни причини, които биха могли да доведат до катастрофата. "Да се говори за терористичен акт засега е преждевременно", каза Соколов. Руският транспортен министър обясни, че черните кутии на този тип самолет нямат радиопредаватели и ще бъдат търсени с помощта на радиолокатори. Сроковете на операцията ще зависят от ситуацията, но може да се окажат много дълги, отбеляза той. Днес той потвърди, че версията за терористичен акт не се разглежда като основна.
Версията за възможна терористична атака, която е довела до катастрофата на руския Ту-154 над Черно море, не е разглеждана като основна. Това заяви и източник в спецслужбите, предава РИА Новости. Съгласно думите му, „самолетът Ту-154 е излетял от аеродрума „Чкаловский“, където пасажерите и багажът са внимателно оглеждани и проверявани“. Машината е трябвало да презареди в Моздок, но заради лошото време е пренасочена към Адлер. След това самолетът е бил охраняван.
„На борда е имало само два гранични служители и един митничар… Храна на борда не се е давала, а зареждането с гориво е извършено от редовния персонал“, подчертава източникът.
Източникът обаче може да се смята за заинтересована страна в инцидента, тъй като именно службите отговарят за сигурността, а летището в Сочи се контролира от Федералната служба за сигурност.
Двойното предназначение на "Чкаловск" означава, че редом със самолети на гражданската авиация се намират и пътнически самолети на министерствата на отбраната или на извънредните ситуации, както и на спецслужбите. Запознати с режима за достъп казват, че на служебните самолети често пропускат пътуващите само след сверяване с изпратения списък.
Само екипажът проверява багяжа, казва за РБК Виталий Соколовский, бивш пилот от военно-въздушните сили. Военен журналист споделя за същата медия, че е имал случаи, в които на "Чкаловск" никой не е проверявал лично екипа му. Той не изключва и този път огледът на пътуващите да е бил формален, "защото са били само свои" - хора от военния ансамбъл, военни и телевизионен екип на "Звезда", ведомствената телевизия на министерството на отбраната.
Твърденията за това, че никой от намиращите се на борда не е слизал в Сочи противоречат на правилата за зареждане, казва блогърът Дмитрий Адамидов. Според него от съображения за безопасност при зареждане с гориво в самолета не трябва да остава никой и хората се настаняват временно в терминала. Виталий Шчербаков от консултантската агенция "Безопасност на полетите" допълва, че те не са пускани никъде и след това вероятно не са подлагани на втора проверка преди връщането на борда, но не изключва по време на изчакването някой да е помолил пътник "да предаде нещо на екипажа".
Според агенциите приоритетни версии в момента са тежка техническа авария, попадане в двигателя на птица или грешка на пилота. Но в такива случаи се предполага, че екипажът ще разполага с достатъчно време да изпрати авариен сигнал, докато данните засега сочат, че Ту-154 се е разрушил във въздуха. Именно това подхранва версиите за т.нар. външно въздействие - взривно устройство на борда или експлозия за ракета от преносим зенитен комплекс.
Отговори на тези и други въпроси ще станат ясни след откриването на черните кутии и основните отломки на самолета. За черните кутии обаче се разбра, че те нямат радиосигнал. Водолази и подводни роботи ще търсят на дъното записващите устройства, заяви министърът на транспорта на Руската федерация Максим Соколов...
Някои от тях смятат, че Ту-154 може да се е взривил във въздуха, защото отломките му да разхвърляни на голяма площ.
Много е подозрително това, че самолетът след излитането и при набирането на височина буквално в рамките на десетина минути пропада от екраните на радарите, коментира за "Комерсант" летецът-инструктор, майор от ВКС на Русия Андрей Красноперов. Същото беше и при трагедията в Шарм ел-Шейх. Самолет при излитане пада много рядко, особено ако е от такъв клас . Ту-154 има 3 двигателя и е много надежден, макар и да не е нов самолет.
Авиационният експерт Сергей Крутоусов казва: "не ме се иска дори да си помисля, но има всички основания да се предполага, че на борда на Ту-154 е имало взрив.
В потвърждение на версията си той привежда факта за големия радиус на района, в който за разпръснати отломките на самолета - повече от 1,5 км., а също така и внезапността на катастрофата. Пилотите дори не са успели да се свържат с диспечерите на летището. Същото беше и при взривяването на самолета А-321 на "Когалимавиа" с руските туристи над Синай през есента на 2015 г., обяснява Крутоусов, пред Лайф.ру.
Летецът и бивш командир на Ил-96 Сергей Книшов пред МК.ру споделя мнение, че е възможно да има външно въздействие или взрив в салона на самолета. Не е изключено самолетът да е атакуван от брега с ПЗРК (преносим зенитно-ракетен комплекс).
Самолетът е бил на не повече от 5 километра от брега. Това е достижима дистанция за ПЗРК. Но трябва да има ярка светлина и свидетели, които да са я видели.
Думите му са преди още видеото с тази ярка светлина да бъде разпространено в Интернет...
Следственият комитет на Русия работи по всички възможни причини за катастрофата на самолета Ту-154, включително и по версията за терористичен акт, но засега е рано да се говори за такъв. Това заяви още вчера ръководителят на комисията, която разследва катастрофата, министърът на транспорта на Русия Максим Соколов на пресконференция след заседание на щаба за ликвидиране на последиците от катастрофата, цитиран от ТАСС.
Следствието работи по различни версии, по целия спектър от възможни причини, които биха могли да доведат до катастрофата. "Да се говори за терористичен акт засега е преждевременно", каза Соколов. Руският транспортен министър обясни, че черните кутии на този тип самолет нямат радиопредаватели и ще бъдат търсени с помощта на радиолокатори. Сроковете на операцията ще зависят от ситуацията, но може да се окажат много дълги, отбеляза той. Днес той потвърди, че версията за терористичен акт не се разглежда като основна.
Версията за възможна терористична атака, която е довела до катастрофата на руския Ту-154 над Черно море, не е разглеждана като основна. Това заяви и източник в спецслужбите, предава РИА Новости. Съгласно думите му, „самолетът Ту-154 е излетял от аеродрума „Чкаловский“, където пасажерите и багажът са внимателно оглеждани и проверявани“. Машината е трябвало да презареди в Моздок, но заради лошото време е пренасочена към Адлер. След това самолетът е бил охраняван.
„На борда е имало само два гранични служители и един митничар… Храна на борда не се е давала, а зареждането с гориво е извършено от редовния персонал“, подчертава източникът.
Източникът обаче може да се смята за заинтересована страна в инцидента, тъй като именно службите отговарят за сигурността, а летището в Сочи се контролира от Федералната служба за сигурност.
Двойното предназначение на "Чкаловск" означава, че редом със самолети на гражданската авиация се намират и пътнически самолети на министерствата на отбраната или на извънредните ситуации, както и на спецслужбите. Запознати с режима за достъп казват, че на служебните самолети често пропускат пътуващите само след сверяване с изпратения списък.
Само екипажът проверява багяжа, казва за РБК Виталий Соколовский, бивш пилот от военно-въздушните сили. Военен журналист споделя за същата медия, че е имал случаи, в които на "Чкаловск" никой не е проверявал лично екипа му. Той не изключва и този път огледът на пътуващите да е бил формален, "защото са били само свои" - хора от военния ансамбъл, военни и телевизионен екип на "Звезда", ведомствената телевизия на министерството на отбраната.
Твърденията за това, че никой от намиращите се на борда не е слизал в Сочи противоречат на правилата за зареждане, казва блогърът Дмитрий Адамидов. Според него от съображения за безопасност при зареждане с гориво в самолета не трябва да остава никой и хората се настаняват временно в терминала. Виталий Шчербаков от консултантската агенция "Безопасност на полетите" допълва, че те не са пускани никъде и след това вероятно не са подлагани на втора проверка преди връщането на борда, но не изключва по време на изчакването някой да е помолил пътник "да предаде нещо на екипажа".
Според агенциите приоритетни версии в момента са тежка техническа авария, попадане в двигателя на птица или грешка на пилота. Но в такива случаи се предполага, че екипажът ще разполага с достатъчно време да изпрати авариен сигнал, докато данните засега сочат, че Ту-154 се е разрушил във въздуха. Именно това подхранва версиите за т.нар. външно въздействие - взривно устройство на борда или експлозия за ракета от преносим зенитен комплекс.
Отговори на тези и други въпроси ще станат ясни след откриването на черните кутии и основните отломки на самолета. За черните кутии обаче се разбра, че те нямат радиосигнал. Водолази и подводни роботи ще търсят на дъното записващите устройства, заяви министърът на транспорта на Руската федерация Максим Соколов...