Професията шофьор на камион ще изчезне до 2050 година, тъй като до тогава в сектора на автомобилостроенето ще се използват високотехнологични открития. Тази прогноза направиха високопоставени източници от Брюксел, които работят по Стратегията на ЕС за изкуствения интелект.

Автомобилите след 20-30 години ще се управляват електронно без да има необходимост от човешка намеса и използването им ще се наложи заради безопасността на хората. А суперкомпютри в банките ще решават дали да отпуснат кредит или не, пише "Труд".

В същото време ЕС активно ще инвестира в блокчейн системите. Те позволяват равномерното съхраняване на информационни блокове в цялата мрежа и се считат за голямо постижение, тъй като осигуряват висока степен на проследимост и сигурност на извършваните онлайн икономически трансакции.

Документът ще бъде представен до няколко седмици и цели да постави основните параметри на синхронизирането на действията между страните-членки, потвърдиха от Европейската комисия.

“Ако европейските предприятия не инвестират в изкуствен интелект, то другите държави ще го направят. Важно е страните-членки да не се препокриват в инвестициите и проучванията в тази област, а да работят заедно”, коментираха фундамента на бъдещата Стратегия експерти. Според тях машините могат да изпълняват много задачи по-евтино и по-сигурно отколкото хората.

В същото време новият документ отваря дебати между отделните държави с въпроси като: ”Ако устройство нарани човек – кой носи отговорност? Защото устройствата стават автономни. Кой е отговорен – този, който е произвел устройството, или този, който е създал софтуера?”

Очакванията са Стратегията за изкуствен интелект да внесе известен ред и ще структурира дискусията между държавите-членки, посочват от администрацията на ЕК. Прогнозираният принос от развитието на изкуствения интелект е около 14 трилиона евро.

Амбицията на Брюксел е до 2020 година средствата в бюджета за високи технологии да достигнат 8 процента увеличение, а в близките години средствата за супер модерни компютърни системи да достигнат между 10-20 млрд. евро. Само за сравнение, в момента Китай прави инвестиции между 15-20 млрд. евро годишно.