Основателят и изпълнителен директор на Фейсбук Марк Зукърбър обяви, че ще добави към социалната платформа и функция за запознанства.

По време на годишната конференция за разработчици на компанията F8 Зукърбърк обясни, че това нововъведение не е с цел улесняване на еднократните срещи, а за да се помогне изграждането на дълготрайни връзки чрез мрежата. 

Потребителите ще могат да си направят профил, който ще бъде видим само за хора извън тяхната приятелска листа, които също са решили да използват новата опция.

Facebook ще свързва хора с близки интереси на базата на цялата си налична информация, а разговорите между тях ще стават през самостоятелно чат приложение.

Според Марк Зукърбърг повече от 200 млн. потребители са необвързани. 

Ще има и други нововъведения.Фейсбук създава функцията Clear History, която дава възможност на потребителите да трият данни, които социалната мрежа е събирала извън собствената си платформа - например от посещението на различни сайтове и приложения. До този ход на социалната платформа се стигна, след като тя беше изправена пред много въпроси относно информацията, която събира от интернет, вследствие на последните скандали около продаването на лични данни на трети страни.

Редизайн на Messenger

Множеството нови функции в Messenger направиха ползването му дразнещо и понякога твърде сложно - дотолкова, че редица потребители избраха да ползват Messenger Lite. Затова Facebook се опитва да промени тенденцията, като обяви пълен редизайн на приложението. Ще бъдат намалени бутоните в основната страница, както и в чатовете, но това не означава, че ще трябва да се разделим с функции. Компанията обещава, че новото приложение ще работи по-бързо.

Фейсбук ще направи и първи плахи крачки за въвеждане на функционалност за превод в Messenger, като се започне с англо-испанските разговори от територията на САЩ.Още една от новите функции е и добавянето на видеочат в Instagram. Приложението е най-популярните сред тийнейджърите, които го предпочитат пред Фейсбук. 

Междувременно Facebook подобри защитата на личните данни на всички потребители, за да се съобрази с новите европейски правила. Всеки потребител ще трябва да реши дали да разреши опцията за лицево разпознаване, както и дали да използва личните му данни, за да предлага на всеки потребител персонализирани реклами.