Или как да създадете и управлявате умствен импулс, който ще помогне на вас и бизнеса ви да успеете. Хората сме като някои животни, пише "Мениджър Нюз".

Реагираме по-добре на успеха, отколкото на провала. Томове са изписани за това как да се учим от грешките си. Какво обаче казва науката за успеха? Последните проучвания в неврологията доказват, че нищо не ни прави толкова преуспели, колкото честото чувство, че сме постигнали успех.

Учени от Масачузетския технологичен институт и университета в Харвард установиха, че когато научим нещо ново или постигнем дори и малка цел сами, мозъкът ни награждава да изпитваме удоволствие, като повишава нивото на хормона допамин. Някои хора дори се пристрастяват към това удоволствие и стават зависими от постигането на успех.

Тези изводи са доказани за пореден път. Голямата новина на учените е, че колкото повече успяваме, толкова по-дълго мозъкът ни задържа необходимата информация, която ще ни помогне да успеем отново.

Как тези изводи се прилагат към бизнеса? Сега вече знаем, че колкото по-често празнуваме успехите си, толкова повече те ще ни застигат - заради начина, по който мозъка ни работи и обработва нагласите ни и процесите на мислене. 

Преди да се появят научните доказателства, много хора смятаха идеята за постоянното изразяване на щастие от постиженията в бизнеса за несериозна. Сега вече обаче не е така.

Ето няколко съвета, които ще ви помогнат да привлечете успеха с мисленето си:

  • Старайте се да чувствате успеха, не толкова да се учите от грешките си.
  • Опитайте да мислите максимално позитивно (в рамките на реалистичната преценка!).
  • Упражнявайте се как да се радвате. Фокусирайте се върху успешните си начинания.
  • Празнувайте! Покажете на колегите и служителите, че празнувате и малките постижения, за да предизвикате лавина от чувство за задоволство в компанията.
  • Незабавните позитивни коментари са като пари в банката - създават чувство за сигурност. Хората се стараят истински и повече да са това, което са окуражени да бъдат, отколкото това, което се изисква от тях да не бъдат.