Комисията за защита на потребителите забрани на пловдивски хипермаркет да подвежда клиентите с цените, дори и когато става дума само за 1 стотинка разлика между изписаното на щанда и стойността, която се маркира на касата. В заповедта засеченото нарушение е описано като заблуждаваща и нелоялна търговска практика. Търговският обект обжалва с мотива, че отклонението в цените е минимално, но Пловдивският административен съд постанови, че принудителната мярка е наложена правилно.
Проверката в магазина е направена по сигнал на клиент на 20 март м. г. Инспекторът си закупил 19 продукта и вече на касата станало ясно, че два от тях - вода за уста и прясна мая, се маркират на касата на цена с 1 стотинка по-висока от тази на етикета.
При предишни инспекции същата практика била засечена и при продажбата на тоалетна хартия и кърпи и от Комисията за защита на потребителите издали заповед, с която забраняват подобни разлики в цените.
Вече в съда представителите на търговската верига пледирали не само, че отклонението е минимално, а и че те нямат вина, защото друга фирма се занимава с поддръжката на софтуера и в момента на проверката течала неговата смяна.
Съдът обаче не приема тези аргументи, защото в Закона за защита на потребителите не е формулирано понятие „маловажен случай” и разликите в цените са заблуждаващи дори и когато става дума за 1 стотинка./Марица.бг