Чували сте онази приказка, че всеки иска да е шеф. Добре, че желанията понякога са безплатни и не са за сметка на другиго.

Но не така обаче стоят нещата, ако началническите блянове се сбъднат, а мечтателят няма нужните качества на лидер.

Питайте, който искате експерт и специалист по човешки ресурси, и той ще ви каже, че не чертите на характера и личните навици определят дали един лидер е успешен в това, което прави, а неговото поведение.

Как реагира, ако e подложен на продължителен стрес и напрежение.

Как това влияе на отношението му към колегите или клиентите.

Колко решен e да довърши работата си докрай и то успешно.

Вижте кои са 10-те типа поведения, които ограничават възможностите и водят до провал.

Очакване за бърз и видим резултат

Приживе Стив Джобс твърдеше, че това, което различава успешните предприемачи от неуспешните, е постоянството и упоритостта.

В наши дни всеки търси мигновена отплата за положения труд – голяма грешка по пътя към истинските постижения.

Влюбени в себе си и в собствените си умения

Светът не се върти около вас и по-важното - бизнесът не се върти около вас. Не вие, а вашите клиенти и тяхната удовлетвореност са на първо място.

Наивност

По природа всеки човек е наивен и лековерен. Колкото по-скоро започнете да поставяте всяко нещо под въпрос, толкова по-възможно е да достигнете до истинската и цялостна картина, което пък от своя страна ви гарантира успех.

Паника

В сериозните бизнес среди напрежението и стресът са постоянни спътници. Често нещата не вървят по план, а точно обратното. Ето защо, ако не можете да държите нивото на адреналин в норма и не може да овладявате нервните си изблици по време на криза, означава, че сте прецакани.

Тънкообидност

Не се взимайте толкова на сериозно! Неслучайно по-голяма част от костюмарите в сериозния бизнес свят са скромни и имат страхотно чувство за хумор. Недейте да приемате всяка критика лично и като обида, вслушайте се в нея, анализирайте я и направете промяната. Заслужава си.

Фанатизъм

Страстта е истински стимул и ключ към успеха. Но съществува тънка граница между страстта, с която изпълнявате задълженията си и пълния фанатизъм. Преминете ли тази граница, всеки и всичко ще започне да работи срещу вас. Изведнъж се озовавате в свят с изкривена реалност, където няма да мислите трезво и винаги ще взимате неподходящите решения.

Мързел

Всеки, който е постигнал голям успех или победа, е наясно, че това се постига само и единствено с тежък труд и усилия. Ето защо фокусът и дисциплината винаги вървят ръка за ръка с постигнатите резултати. Повечето хора са лентяи и чакат всичко на готово, поради тази причина и не постигат нищо значително и голямо в живота си.

Чувства на квадрат

Един от основните закони на бизнеса е никога не пренасяйте личните си емоции и чувства на работното място. Независимо какво ви терзае в момента: ревност, ниско самочувствие, гняв, несигурност, срам, ако те са достояние за екипа, не само ще накарате колегите си да се почувстват неловко, но и ще застрашите сериозно вашата кариера.

Не живеете в настоящето

Винаги може да се поучим от миналото, да станем по-добри и да не повтаряме грешките си. Но ако сме останали в миналото и живеем само в спомени за отминалите дни, сами разрушаваме постигнатото до момента. По същия начин можем да кроим планове и да мечтаем за бъдещето, но ако действията ни в настоящето не са целеустремени, то тези мечти никога няма да се превърнат в реалност.

Безгрижно безразличие

Често чуваме реплики като „Всичко става“, „Няма проблеми“, „Всичко е наред“, но никога няма да ги чуем от устата на истински успял и квалифициран специалист. Не звучи сериозно.