Камерите за контрол, поставени в движещи се автомобили, могат да бъдат върнати скоро. Това обяви министърът на вътрешните работи Валентин Радев. Той уточни, че това са бъдещи мерки, които ще бъдат прилагани, но не уточни от кога.
Идеята за подобни камери не е нова. Първоначално страната купи такива устройства и започна да ги използва, след което обаче Законът за движение по пътищата беше променен и беше въведен текст, който задължава да има предупредителен знак при засичане на скоростта, което наложи демонтирането им.
Голяма част от старите патрулни коли "Опел" са с изчерпан ресурс и ще бъдат поетапно подменени. Той уточни, че не всички камери, които са поставени в тях, могат да бъдат инсталирани в новите полицейски коли "Киа". Те най-вероятно ще бъдат стационарни, като ще бъдат поставени извън автомобилите, затова и от декември м.г. тече процедура за купуване на такива камери.
Снимането от цивилни коли става възможно, след като управляващите промениха Закона за движение по пътищата, и вече не се изисква участъците, в които се снима, да бъдат обозначени със специален знак. Такъв знак беше въведен преди време след тълкувателно решение на Върховния административен съд, което извади от строя за дълго камерите на КАТ. След това обаче парламентът отново промени закона.
Сега в наредбата на МВР, с която се определя как се извършва пътният контрол, няма изискване колата, от която се снима, да е обозначена. Там е записано само, че камерите се монтират в служебни коли и мотоциклети. Освен това се дава възможност да се снима и от движеща се кола или мотор. На практика това значи, че устройството може да бъде монтирано във всеки автомобил, който по документи се води на МВР, но иначе няма никакви отличителни белези, пише "Сега".
И в момента пътната полиция снима и издава фишове, но резултатите не са особено обнадеждаващи. Нарушителите обикновено се измъкват от санкции, защото полицията има проблеми с обработката на фотоматериала, както и с връчването на фишовете за глобите. Дори когато бъдат връчени, голяма част от глобите не се плащат, защото куца процесът по събирането им.
Идеята за подобни камери не е нова. Първоначално страната купи такива устройства и започна да ги използва, след което обаче Законът за движение по пътищата беше променен и беше въведен текст, който задължава да има предупредителен знак при засичане на скоростта, което наложи демонтирането им.
Голяма част от старите патрулни коли "Опел" са с изчерпан ресурс и ще бъдат поетапно подменени. Той уточни, че не всички камери, които са поставени в тях, могат да бъдат инсталирани в новите полицейски коли "Киа". Те най-вероятно ще бъдат стационарни, като ще бъдат поставени извън автомобилите, затова и от декември м.г. тече процедура за купуване на такива камери.
Снимането от цивилни коли става възможно, след като управляващите промениха Закона за движение по пътищата, и вече не се изисква участъците, в които се снима, да бъдат обозначени със специален знак. Такъв знак беше въведен преди време след тълкувателно решение на Върховния административен съд, което извади от строя за дълго камерите на КАТ. След това обаче парламентът отново промени закона.
Сега в наредбата на МВР, с която се определя как се извършва пътният контрол, няма изискване колата, от която се снима, да е обозначена. Там е записано само, че камерите се монтират в служебни коли и мотоциклети. Освен това се дава възможност да се снима и от движеща се кола или мотор. На практика това значи, че устройството може да бъде монтирано във всеки автомобил, който по документи се води на МВР, но иначе няма никакви отличителни белези, пише "Сега".
И в момента пътната полиция снима и издава фишове, но резултатите не са особено обнадеждаващи. Нарушителите обикновено се измъкват от санкции, защото полицията има проблеми с обработката на фотоматериала, както и с връчването на фишовете за глобите. Дори когато бъдат връчени, голяма част от глобите не се плащат, защото куца процесът по събирането им.