Четиригодишното издирване на самолета от полет MH370 на „Malaysia Airlines” е прекратено. Последното търсене, проведено с частни средства, приключи, съобщава Би Би Си.
Американската компания “Ocean Infinity” използва дълбоководна апаратура, за да проучи обширна зона от южната част на Индийския океан. Не е открито нищо и правителството на Малайзия обяви, че не планира нови операции.
Както БЛИЦ съобщи, самолетът изчезна на 8 март 2014 година на път от Куала Лумпур към Пекин с 238 души на борда. Властите прекратиха издирването още миналата година, но все още има спорове за това какво се е случило с машината.
Грейс Нейтън, чиято майка е била на борда на самолета, заяви, че е против прекратяването на търсенето: „Хората може би си мислят: „Защо тези хора още се карат за това, минаха 4 години?”. Важно е за хората да помнят, че MH370 не е история”.
Припомняме хронологията на събитията:
8 март 2014: Полет MH370 на „Malaysia Airlines” излита от Пекин. Самолетът губи връзка по-малко от час след това без да е изпращал сигнал за бедствие или някакво съобщение. Първоначално го търсят в Южно Китайско море.
15март 2015: След като се появява доказателство, че самолетът се е отклонил на юг, фокусът се премества към Индийския океан.
Юли 2015: Големи парчета отломки изплуват на остров Реюниън в Индийския океан, източно от Мадагаскар.
Януари 2017: Правителствата на Австралия, Малайзия и Китай обявяват, че прекратяват официалното търсене, след като не са открили нищо в зоната, където се счита, че самолетът се е разбил.
Януари 2018: Под натиска на роднини Малайзия подписва споразумение с частна компания да възобнови търсенето. “Ocean Infinity” се съгласява да работи без пари, но да получи награда от 70 млн. долара, ако открие отломките.
Май 2018: Лошото време прави търсенето в района невъзможно и слага край на диренето. Малайзия казва, че няма планове да го възобнови.
Все още няма отговор на въпроса защо самолетът е паднал. Откриването на машината или поне на части от нея биха дали някакви улики, но разследващите разполагат единствено с ограничена информация за последните му часове.
Експертите все още не могат да стигнат до единно заключение дали MH370 е останал управляван от пилота или се е разбил безконтролно в морето.
Една широко разпространена теория твърди, че пилотът умишлено го е снижил. Но австралийски разследващи я отхвърлят, заявявайки, че той е бил в безсъзнание в последните мигове.
Техническа неизправност остава другата вероятност, но липсата на официално обяснение само дава почва на конспиративните теории.
Министърът на транспорта на Малайзия Антъни Локе заяви, че пълен доклад за изчезването на самолета ще бъде публикуван в близко бъдеще, без да уточнява кога точно.
Австралия, Малайзия и Китай са се съгласили, че официално издирване ще има само, ако се появят достоверни доказателства за местоположението на самолета. Спряганият за бъдещ премиер на Малайзия Анвар Ибрахим каза в интервю, че има още какво да се търси.
Американската компания “Ocean Infinity” използва дълбоководна апаратура, за да проучи обширна зона от южната част на Индийския океан. Не е открито нищо и правителството на Малайзия обяви, че не планира нови операции.
Както БЛИЦ съобщи, самолетът изчезна на 8 март 2014 година на път от Куала Лумпур към Пекин с 238 души на борда. Властите прекратиха издирването още миналата година, но все още има спорове за това какво се е случило с машината.
Грейс Нейтън, чиято майка е била на борда на самолета, заяви, че е против прекратяването на търсенето: „Хората може би си мислят: „Защо тези хора още се карат за това, минаха 4 години?”. Важно е за хората да помнят, че MH370 не е история”.
Припомняме хронологията на събитията:
8 март 2014: Полет MH370 на „Malaysia Airlines” излита от Пекин. Самолетът губи връзка по-малко от час след това без да е изпращал сигнал за бедствие или някакво съобщение. Първоначално го търсят в Южно Китайско море.
15март 2015: След като се появява доказателство, че самолетът се е отклонил на юг, фокусът се премества към Индийския океан.
Юли 2015: Големи парчета отломки изплуват на остров Реюниън в Индийския океан, източно от Мадагаскар.
Януари 2017: Правителствата на Австралия, Малайзия и Китай обявяват, че прекратяват официалното търсене, след като не са открили нищо в зоната, където се счита, че самолетът се е разбил.
Януари 2018: Под натиска на роднини Малайзия подписва споразумение с частна компания да възобнови търсенето. “Ocean Infinity” се съгласява да работи без пари, но да получи награда от 70 млн. долара, ако открие отломките.
Май 2018: Лошото време прави търсенето в района невъзможно и слага край на диренето. Малайзия казва, че няма планове да го възобнови.
Все още няма отговор на въпроса защо самолетът е паднал. Откриването на машината или поне на части от нея биха дали някакви улики, но разследващите разполагат единствено с ограничена информация за последните му часове.
Експертите все още не могат да стигнат до единно заключение дали MH370 е останал управляван от пилота или се е разбил безконтролно в морето.
Една широко разпространена теория твърди, че пилотът умишлено го е снижил. Но австралийски разследващи я отхвърлят, заявявайки, че той е бил в безсъзнание в последните мигове.
Техническа неизправност остава другата вероятност, но липсата на официално обяснение само дава почва на конспиративните теории.
Министърът на транспорта на Малайзия Антъни Локе заяви, че пълен доклад за изчезването на самолета ще бъде публикуван в близко бъдеще, без да уточнява кога точно.
Австралия, Малайзия и Китай са се съгласили, че официално издирване ще има само, ако се появят достоверни доказателства за местоположението на самолета. Спряганият за бъдещ премиер на Малайзия Анвар Ибрахим каза в интервю, че има още какво да се търси.