До над 1200 лева ще достигне основната заплата за новоназначените учители без стаж в края на 4-годишния мандат на кабинета „Борисов”. През миналия май възнаграждението на младшите преподаватели е било 660 лева. Нарастването ще е двойно и ще продължи да расте, като може да достигне и 1300 лева. Това заяви в Пловдив министърът на образованието Красимир Вълчев. Той уточни, че увеличението на учителските заплати е един от начините за привличане към образователната система на млади преподаватели.
„Няма по-важен фактор от възнагражденията на учителите. Поели сме ангажимента към двойно увеличаване на възнагражденията и това трябва да увеличи склонността на повече млади хора за включване в педагогическата професия”, каза просветният министър. По думите му след около 10-15 г. в образователната система се очаква да има недостиг на учители. „Това е тема, към която сме заострили вниманието и сме предприели действия. Важно е не само да обезпечим системата с педагогически специалисти, но и във всички населени места, дори най-малките, да има достатъчно учители”, каза той. Затова и моделът на разпределение на средствата е бил променен, като се стъпва на политиката, че водещият разход е именно за учителите. И финансирането на системата трябва да бъде настроено за това предизвикателство, уточни министър Вълчев.
Той бе в Пловдив, за да участва в национална конференция „Ресурсният учител - значим фактор за приобщаващото образование“, която се проведе в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“. В конференцията взеха участие ректорът на университета проф. Запрян Козлуджов, председателят на бюджетната комисия в парламента Менда Стоянова, шефката на РУО-Пловдив Иванка Киркова, на „Социално подпомагане” под тепетата Надя Танева и др.
„Близо 2 % от децата са със специални образователни потребности (СОП) и те имат нужда от ресурсни учители. Ние ревизираме концепцията за приобщаващо образование, която е заложена в Закона за предучилищното и училищното възпитание. По отношение на децата със СОП това включва възможност да се предостави подкрепа за тези деца във всяка една образователна институция. Тоест, те да се обучават интегрирано заедно с другите деца”, обясни просветният министър. Той бе категоричен, че в сърцевината на тази концепция е всяко едно дете да има възможност да се обучава интегрирано, заедно с другите деца, като получава специфична подкрепа.