Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи нарушение от страна на компанията „Олинеза” ООД като рекламодател и й наложи имуществена санкция в размер на 253 960 лева (двеста петдесет и три хиляди деветстотин и шестдесет лева).

В хода на проучването е установено, че рекламното послание „-15%” е част от рекламна кампания на „Олинеза” ООД на продукта „Олинеза трапезна майонеза”, 200 г и е едно от водещите послания в кампанията, поставено на билбордове на дружеството и върху опаковката на продукта посредством стикер.

В решението се посочва, че в резултат на поведението на „Олинеза” ООД потребителите се въвеждат в заблуждение относно предлаганата от дружеството ценова промоция и се създава възможност за повишаване интереса на потенциалните клиенти към продукта и тяхното ориентиране към покупката му, като по този начин се създава риск трайно да бъдат увредени интересите на конкурентите, производители на майонеза, съобщи БЛИЦ.

При определяне на санкцията КЗК е взела под внимание тежестта и продължителността на нарушението, както и икономическото състояние на ответното дружество.