Наддаваме за таксита в пиковите часове и празничните дни. Мобилните приложения за поръчка на кола предлагат опция да заявим бакшиш за шофьора, за да дойде от по-далечен адрес. Защо се налага прилагането на тази услуга и как работи тя, провери Паулина Найденова.

В пиковите часове и празничните дни поръчката на такси е почти невъзможна. Мобилните приложения предлагат, ако няма шофьор близо до вас да изберете опцията "Разширено търсене". След това трябва да посочите колко пари над сметката ще платите. Шофьорите, които са на по-далечно разстояние и използват приложението ще видят сумата и ако са привлечени от нея ще откликнат на поръчката ви, предава БНТ.

"Когато вали дъжд, явно трафикът е доста интензивен в ранните сутрешни часове, на няколко пъти ми се случва моята поръчка да не бъде приета. Тогава аз изпратих опция за 5 лева, тъй като реших, че това ще ми гарантира по-бързото намиране на кола. Тя беше намерена в рамките на една минута", каза Александра.
 

Бакшишът, който може да предложите на таксиметровите шофьори, чрез приложението, е между 1 и 9 лева. Сумата, която сме предложили и платили не е описана в касовата бележка. Парите се дават на ръка на шофьорa.
 

"Примерно Вие като оставите бакшиш в ресторант или в такси. Като е в такси и сметката е 5,10 лв. и Вие му оставите 6 лв., един бакшиш от 10% е нормален, всъщност на касовата бележка не го пише. Не знам законодателство, което не дава възможност на човек да предложи бакшиш на друг човек, който е в сектора на обслужването", заяви Христо Чернев - управител на компанията, която поддържа мобилното приложение.

От Браншовата камара на таксиметровите шофьори определят метода за поръчка на автомобил като справедлив и ефективен. 

"Шофьорът ще дойде от по-далечно разстояние, за да вземе клиента и затова, че той идва от по-далечно разстояние клиентът се съгласява да плати една допълнителна сума. Съвсем дребен стимул за шофьорите, който аз одобрявам", посочи инж. Спас Атанасов - Браншова камара на таксиметровите шофьори.

Ако клиентът не плати обещания бакшиш, той ще бъде отбелязан като некоректен и вероятно ще бъде отстранен от системата. 

Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов заяви в студиото на "Денят започва", че КЗП ще се самосезира по случая.