Живописно-керамично пано на Енчо Пиронков беше замазано с бяла боя. Боята беше свалена, но за съжаление се показаха грозни графити, които също трябва да се почистят. По възстановяването на паното започнаха да работят реставратори. Каква е съдбата му и волята на автора? Позиция на Снежана Фурнаджиева, председател на Дружеството на пловдивските художници:
Трябва да се съхрани живописно-керамичното пано на Енчо Пиронков, което е в подлез в район „Северен“. Сформирана е група от реставратори, които работиха вчера върху паното. Слоевете са много и трудно се свалят. Те направиха необходимото и оставиха да решим, какво ще правим по-нататък. Това е доста трудоемка работа и ще бъде заплатена. Ще продължат да свалят слой след слой, защото химикалите, с които работят са щадящи и не нараняват повърхността. Накрая да се появи паното с целия му блясък. Разговори имаме и с дъщерята на Енчо Пиронков, Вида Пиронкова за съдбата на паното. Има дава варианта, да бъде изчистено и да остане с охранителна камера, или да се демонтира и премести. Разбрах, че паното е монтирано много дълбоко в стената и демонтажът ще бъде труден. Все още не е проведен разговор с Енчо Пиронков, тъй като има здравословен проблем. Очакваме и неговото мнение.