Според мен в момента българската история се изучава като самостоятелна дисциплина в горния, гимназиалния клас. Часовете по история не са малко, но лично аз смятам, че до 7 клас българската история да се изучава в един клас самостоятелно. Това заяви пред Би Ти Ви депутатът от Обединени патриоти доц. Милен Михов.
Той коментира също: "Имаме нелоши учебници и нелоши преподаватели по история. Проблемът е в началния курс - до 4 клас, където се създават базисните разбирания за история, род, отечество, роден край. Там предметът история дори няма това название. Липсват основни елементи от исторически събития, които формират скалата на българската националност и там мисля, че трябва да бъдат коригирани нещата. Но това е дълбоко професионален спор".
Запитан дали Османското робство трябва да се изучава както преди или петвековното ни робство не ни създава национално самочувствие и трябва да се нарича "присъствие", той заяви: "Трябва да кажем, че за българската интелигенция на 19 век това управление и това господство на Османската империя по българските земи се възприема като робство. И затова Иван Вазов пише романа си "Под игото", българската периодика изобилства с изрази за "игото". И в този смисъл този термин има своето историческо обяснение. В никакъв смисъл не може да се говори, че това ни е създало национални комплекси".