Само преди 3 десетилетия, бизнес и спорт рядко се споменаваха в едно изречение. 

Футболът бе свързван с неприятности, стари стадиони, липсва на външно финансиране. Олимпийските игри и други спортни формати бяха съпровождани от редица бойкоти. Днес вече говорим за милиарди външно финансиране, което направи спорта такъв какъвто го виждаме днес! 
Спортната индустрия отново бележи финансов просперитет, след като през 2011 година преживя масивно отдръпване на инвестициите. Раздвижването на пазарите и изхода от кризата, кара повече инвеститори да обръщат поглед и да търсят възможности за финансови инвестиции в големи спортни клубове. Това играе активна роля в растежа на стойностите и успехите на топ тиймове от Европа и САЩ.  От друга страна борбата на спортни предприемачи за привличане на капитали е жестока, защото тази ниша продължава да бъде една от най- рисковите. Публичност, средства от мърчандайзинг, билети, награден фонд, продажба на играчи и разбира се страстта към спорта е това, което кара компаниитеда направят залог за бъдещи големи инвестиционни резултати.  Спортната индустрия е регистрирала ръст от 145.3 милиарда долара за периода от 2010 до 2015г. в това число се включват спонсорства, изграждане на нови съоръжения, рекламна дейност. Това е огромен ресурс от средства на големи компании, зад които седят мащабни маркетинг кампании. Данните показват, че спортът е не само успешен канал за популяризиране на редица световни брандове, но и един от предпочитаните канали за достигане до крайния потребител. Един от най-атрактивните спортни формати остава света на футбола. Огромни компании, отделят около 100 милиона долара на сезон, които инвестират в световните и европейски дербита.Рупърт Мърдок и неговите телевизии SKY, печелят 15,5 милиарда долара от излъчване на футболни мачове за 1 година. Неговата инвестиция за ТВ права е една от най- бързо възвърнатите.Една от световните топ марки бира инвестира по 70 милиона долара годишно, за да бъде основен спонсор на Шампионска лига, а по време на мачовете продажбите се вдигат до 12,3 %.  Интересен факт са инвестициите, които самите държави правят, в колаборация с бизнеса в спортната индустрия. Катар например се превърна в център на спортната вселена. Столицата Доха е домакин на около 100 спортни събития ежегодно, а катарските авиолинии не спират да наливат пари както в тях, така и в спортни клубове в Европа.  На въпроса дали инвестициите в спорта са печеливши можем да оставим цифрите да говорят сами. Катар е с 2 милиона население, от които само 225 хиляди са граждани. Въпросната държава ще похарчи 200 милиарда долара за Световната купа през 2022 г. Щом е готова да се раздели с такава внушителна сума, колко ли ще спечели? Оставям отговора на вас. Стоян Стaнков - български бизнесмен, финансов анализатор и успешен трейдър на акции и суровини в България и Европа. В момента заема позицията Global Trader в RKJ Financial. Коментирай