Пилотът на един от двата самолета "Боинг" F/A-18E/F Super Hornet на американския флот е почувствал недостиг на кислород по време на мисия в небето над Сирия и е извършил аварийно кацане на авиобазата Инджирлик в Турция, съобщава The War Zone.
След кацането пилотът не е могъл да излезе от кокпита самостоятелно. Пристигналите незабавно лекари са открили симптоми на хипоксия (медицински термин, с който се означава недостатъчното снабдяване с кислород на клетки, тъкани, органи или целия организъм.). Другият изтребител също се върнал спешно в базата.
От ВМС на САЩ са потвърдили инцидента пред изданието. Анонимни източници на The War Zone са заявили, че първоначално полетът на двата F / A-18E / F Super Hornet, бил отложен поради неизправност на кислородната система на един от изтребителите, а впоследствие тази неизправност била открита и във втория самолет вече по време на полета.
Инцидентът с двата F / A-18E / F Super Hornet от 136-та ескадрила, която е в състава на ударната група на ВМС на САЩ, , водена от самолетоносача "Хари Труман" е станал на 7 март, но едва сега става достояние на обществеността.
През последните години, "физиологичните случаи" (внезапно влошаване на здравословното състояние на пилота, намиращ се е в пилотската кабина на самолет и проявяващи се по-специално в замаяност, изтръпване пръстите на ръцете и нарушения на зрението) са били регистрирани, например, на самолетите от американския флот F / A-18 Хорнет, EA- 18G Growler, T-45 Goshawk и F-35 Lightning II.
Според военния лекар и полковник от Военновъздушните сили на САЩ Джей Флотмана, инцидентите възникват от взаимодействието на авиационните системи на изтребителите, физическите условия на полета и оборудването на екипажа, които заедно оказват "дълбоко влияние" на човешките физиологични системи.
От ВМС на САЩ са потвърдили инцидента пред изданието. Анонимни източници на The War Zone са заявили, че първоначално полетът на двата F / A-18E / F Super Hornet, бил отложен поради неизправност на кислородната система на един от изтребителите, а впоследствие тази неизправност била открита и във втория самолет вече по време на полета.
Инцидентът с двата F / A-18E / F Super Hornet от 136-та ескадрила, която е в състава на ударната група на ВМС на САЩ, , водена от самолетоносача "Хари Труман" е станал на 7 март, но едва сега става достояние на обществеността.
През последните години, "физиологичните случаи" (внезапно влошаване на здравословното състояние на пилота, намиращ се е в пилотската кабина на самолет и проявяващи се по-специално в замаяност, изтръпване пръстите на ръцете и нарушения на зрението) са били регистрирани, например, на самолетите от американския флот F / A-18 Хорнет, EA- 18G Growler, T-45 Goshawk и F-35 Lightning II.
Според военния лекар и полковник от Военновъздушните сили на САЩ Джей Флотмана, инцидентите възникват от взаимодействието на авиационните системи на изтребителите, физическите условия на полета и оборудването на екипажа, които заедно оказват "дълбоко влияние" на човешките физиологични системи.