Българските шофьори няма да могат да пътуват с трошките си в едни от най-посещаваните европейски дестинации като Париж, Мадрид, Атина, Брюксел, Антверпен, Гент, Мехелен, Щутгарт, Лион и др. Там освен старите автомобили в част от градовете са забранени и дизеловите коли.
Според статистиката на „Пътна полиция“ най-много са автомобилите у нас, които са на възраст над 20 години – 1,8 млн. Това ще рече, че те са били произведени около 1996 година, когато и влизат първите возила с катализатори в Източна Европа. Така сметката показва, че 1,8 млн. автомобила никога не са имали катализатори.
Останалите пък са дизелови, които вече са забранени в редица европейски градове или просто не отговарят на никакви евростандарти.
"Движението на по-стари коли не се забранява от самата държава, а от общината на съответния град. Така редица общини взеха решение да не допускат на територията си по-стари автомобили, каквито са основно в България, за да не замърсяват въздуха. Особено големи глоби не са предвидени, тъй като има пропусквателни пунктове и колите просто не се допускат.
Ако все пак обаче някой успее да пробие, то го чака санкция от 100 до 1000 евро за повечето европейски градове", обясниха международни експерти, занимаващи се със законодателството, касаещо българските шофьори в чужбина.
Прочетете още
- 16:15 Жител за улица, характерна за палеолита: Иска ни се да отговаря на еволюционния напредък
- 17:00 "Одринското езеро" - новата пловдивска атракция в Кючука
- 20:00 След 1460 дни: ремонтираха тавана на подлеза на Централна гара в София СНИМКИ
- 15:00 Издирването продължава: Счупен е кракът на детето, блъснато от шофьор в София