Той ще се проведа в столицата на 16 май. Причината за недоволството е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите.
Според превозвачите, пакетът има за цел единствено да изхвърли от европейските превози компаниите от Източна Европа, категорични са всички в бранша. Четири промени на практика биха прекроили цялата досегашна дейност на шофьорите и фирмите.
В пакета за мобилност са включени изисквания шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици; след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл; да не се спи в кабините на камионите; промени в правилата за шосейния каботаж, който на практика ще го премахне.
Новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите и тяхното по-добро заплащане и право на почивка. Според хора от бранша обаче, промените са чиста доза протекционизъм за няколко държави, с което се цели Големите страни в Европа да изхвърлят от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Всеки четвърти камион в Европа е полски. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а шофьорите у нас са близо 70 000.
„Над 120 хиляди семейства може да бъдат изправени пред дилемата да имигрират от страната или да сменят професията. Новата регулация, която се предвижда в автомобилния бранш, буди безпокойство в превозвачите в България и цяла Източна Европа. Те вече се готвят за най-лошия сценарий, тъй като смятат, че няма да бъдат конкурентоспособни и да заплащат на своите служители, както досега. Това от своя страна ще доведе до намаляването на приходите и масови фалити”, съобщиха от Съюза на българските превозвачи.
Основният проблем е, че с намаляването на каботажа и оставянето на камиона на всеки три седмици, ще повлияе пагубно на оборота. От една страна курсовете ще намалеят значително, а ще има и нови разходи за прибирането на шофьорите.
„Ако средната печалба в бранша е 5 % , то новите разходи и намаляването на курсовете, ще „изяде” този процент, а фирмите ще започнат да фалират масово”, смятат от бранша. По тази причина те подготвят национално съвещание в столицата на 15 май, а ден по-късно – на 16 май национален протест пред Народното събрание.
Прочетете още
- 10:00 Благодаря за последната преплавана миля
- 14:00 Астрологът Красимир Куртев за 2025 година: Войните влизат в критична фаза, очакват се политически катаклизми
- 17:00 Дядо Коледа смени шейната с автобус и зарадва софиянци СНИМКА
- 15:07 Надраха ли му я безпричинно? Столичанин се пита къде сгреши при паркирането СНИМКИ