Южноафриканската компания New Europe Property Investment (NEPI) Rockcastle, собственик на моловете Paradise Center и Serdika Center в София, ще изгради нов търговския център в Пловдив, съобщиха от дружеството. Той ще бъде с обща разгърната площ от над 150 000 кв. м. и ще отвори врати в края на 2020 година, пише money.bg.

Отдаваемата площ ще бъде приблизително 60 000 кв. м. на четири нива. Инвестицията е в размер на 150 милиона евро. От компанията казват, че молът ще се основава на концепцията "Promenada", фокусирана върху модата в комбинация с развлечения и разнообразна кухня.

По проект второто ниво на сградата ще бъде открита тераса, където посетителите ще имат възможност да се насладят на гледка към града, докато пият кафето си. Търговският център се намира в близост до Сточна гара. Парцелът е с размер 36 декара, а покупната му цена бе 17 милиона лева.

NEPI Rockcastle обещава да предлага 200 регионални и международни марки облекло, обувки и аксесоари. Освен това молът ще има и кино, както и хипермаркет и редица услуги. Паркингът ще е за над 1 500 автомобила, разпределен на седем нива. Очаква се изграждането на търговския център да създаде повече от 1 500 нови работни места.

Когато бъде построен, проектът на NEPI ще бъде четвъртият търговски център в Пловдив. В момента Plovdiv Plaza е затворен и в него тече ремонт.
Купувачът притежаваше и два търговски центъра в Стара Загора и Варна, а сега строи офис сгради в столицата

През 2017 година NEPI придоби Paradise Center за сумата от 493 милиона лева, като това стана най-голямата имотна сделка в България за годината. По-рано през годината дружеството закупи и Serdika Center за около 90 милиона лева по-малко.

Дружеството имаше желание да придобие и The Mall срещу 180 милиона евро, но в средата на 2017 година стана ясно, че фондът се е отказал, а молът стана притежание на регистрираната във Великобритания Hystead Limited срещи 156 милиона евро.

NEPI изгради портфолио от имоти освен в България и в Румъния, Полша, Словакия, Сърбия, Унгария, Чехия и Хърватия и напредва в разширяването на своята програма за търговска експанзия и на други целеви пазари.