София. Четиричленно българско семейство загина в самолетна катастрофа в Северна Македония във вторник. По данни на македонските медии жертвите на инцидента са: Георги Бошнаков на 49г., Калина Корнайева на 47г. и децата им Биляна Бошнакова на 18г. и Гергана Бошнакова на 14г. Официална информация за загиналите от българските институции все още няма, но страната ни изрази готовност да съдейства на югозападната ни съседка както за разследването на инцидента, така и за транспортирането на жертвите. Българският министър-председател Бойко Борисов заяви, че е информиран за инцидента и е в постоянна комуникация с македонския премиер Зоран Заев. Борисов допълни, че от вторник вечерта наш хеликоптер е бил в готовност да тръгне към мястото на инцидента.
Министърът на вътрешните работи Младен Маринов съобщи, че държавата ни има възможност да окаже съдействие за прибиране на тленните останки на загиналото семейство. Той уточни, че не може да се ангажира с краен срок за идентификация на телата. „Разследването се води от властите на Северна Македония. Ние можем да участваме само, ако ни бъде поискана експертна, информационна или техническа помощ“, заяви Маринов.
Вицепремиерът и министър на външните работи Екатерина Захариева уточни от своя страна, че българските разследващи органи ще окажат съдействие и за изясняване на причините за инцидента в Северна Македония. „Премиерът се чу със Заев, министър Младенов е в постоянен контакт със своя колега. Предстои изясняване на причините за трагичния случай. В посолството още снощи беше сформиран кризисен щаб, нашият генерален консул присъства на разпознаването на телата“, заяви Екатерина Захариева.
Станимир Лешев, главен директор на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“, уточни, че катастрофиралият самолет е регистриран в Германия. „Чакаме евентуално германските колеги да ни съдействат. Да видим летателна годност, дали е технически изправен и т.н. Влезли сме в контакт с тях “, каза още той. По думите му 276 души в България притежават лиценз за пилот любител. Въздухоплавателните средства под 2000 кг са около 146, а от марката на катастрофиралия самолет - „Чесна“ са 35. „Самата марка „Чесна“ има много различни видове и модификации. Винаги когато искаме информация от колеги от ЕС, я получаваме. Затова сме ЕС, за да споделяме. Има си специални процедури за летателна годност, за техническа. На всяка година се проверява летателната годност на въздухоплавателната годност, а този клас пилоти трябва на всеки две години“, обясни Станимир Лешев. Той уточни, че не може да коментира каква може да е причината за катастрофата. „Вариантите са твърде много. Ако сега кажем някои от предположенията, съм почти убеден, че ще бъде грешно“, отбеляза още той.