Бургас. Състезанието за програмисти започва на 10 май в Професионалната гимназия по компютърно програмиране и иновации. Това съобщиха от пресцентъра на Община Бургас. Голямата награда за отбора-победител на тазгодишния „Хакатон“ ще бъде обучителен курс по „Изкуствен интелект“ в Лабораторията по интелигентни системи към Университет „Проф. д-р Асен Златаров“. Тридневният форум, предназначен за хора с интереси в областта на софтуерна разработка, дизайн, информационни технологии и иновативни продукти, ще започне на 10 май в залите на Професионалната гимназия по компютърно програмиране и иновации в к-с „Меден рудник“. Официалното откриване ще бъде в 17.00 часа.
Целта на тазгодишния „Хакатон“ ще бъде „Създаване на приложения и игри за обучение и/или виртуална реалност“. Поредното издание на „Хакатон“ събира на едно място хора с интереси в областта на софтуерна разработка, дизайн, информационни технологии и иновативни продукти. Целта на инициативата е да събере на едно място програмисти, дизайнери и предприемачи, които заедно да предложат концепция за софтуерен продукт и да стартират работа по неговото разработване. Организатори на „Хакатон“ са Катедрите „Компютърни системи и технологии“ и „Компютърни и информационни технологии“ към Университет „Проф. д-р Асен Златаров“, Студентският съвет към университета съвместно с Община Бургас, фирма „Технологика“, Иновационни Системи – Бургас, Клъстер ИКТ Бургас, Фирма Кодифик, Професионална гимназия за Компютърно Програмиране и Инoвaции, Профилирана природоматематическа гимназия „Акад. Никола Обрешков“ и Професионална гимназия по Електротехника и Електроника „Константин Фотинов“. Амбицията на организаторите е събитието да стимулира прилагането на съвременните технологии в ежедневието на хората и живота в града. „Хакатонът“ ще има важен принос за развитие на ИТ общността в Бургас. Допълнителните очаквани ефекти са сформиране на екипи от хора, които се допълват като знания и умения, и продължават работа по проектите след приключване на събитието. Няма ограничение за използваните технологии, библиотеки, платформи и програмни езици. Необходимо е екипите да предадат прототип на своя продукт, който да има поне една работеща функционалност или ясна концепция за приложение с частично написан изходен код.
В последния ден на хакатона – 12 май, участниците ще направят демонстрация на своите приложения пред жури. Допустими участници са екипи от най-малко двама участника, които могат да се сформират както предварително, така и в началото на самия хакатон. Задължително е поне един човек от екипа да има познания по програмиране без значение нивото и опита в областта на софтуерни разработки. За всички участници ще има награди, които са осигурени от спонсорите на събитието. Първите три проекта, оценени най-високо ще бъдат допълнително стимулирани с изненади от организаторите. Критериите за оценка на приложенията са оценка на идеята, работеща функционалност на приложението, начин на изпълнение, качество на програмния код и избрания подход, потребителски интерфейс, потенциал на приложението. Ще бъдат предоставени насоки и идеи за приложения на тези участници, които нямат предварителна концепция за това, което биха желали да разработват. Участниците могат да си изберат под какъв лиценз да бъде написания от тях код в рамките на хакатона – препоръчително е свободен лиценз. Работата по проектите стартира с началото на хакатона. Не се допуска участие с напълно или частично готови приложения, които са разработени преди хакатона. Приложенията, които не са завършени и нямат работеща функционалност, също се представят на финалния ден и се оценява потенциала им и проблема, който решават. Спонсорите и партньорите на събитието имат право да дават индивидуални награди на избрани от тях участници. Хакатонът ще се проведе в залите на Професионална гимназия за Компютърно Програмиране и Инoвaции. Ще има осигурен достъп до помещението до 21.00 часа в петък и събота. Осигурени са напитки, интернет връзка и удобни места за работа на всички екипи.