София. Около 4% от жалбите на потребителите за 2018 г. касаят проблеми, свързани с качеството на туристическия продукт. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов по време на представяне на доклада за дейността на органа за 2018 г. пред Парламентарната комисия по икономическа политика и туризъм, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Често пъти туристическата тема е във фокуса на вниманието и нашата комисия като контролен орган дължи малко повече информация и на народните представители и на общественост. Извършени са над 8000 проверки в различен тип туристически обекти, места за настаняване, заведения за хранене и развлечения“, заяви още Маргаритов. По думите му около 4% от подадените в рамките на годината общо 23 799 жалби в Комисията касаят проблеми, свързани с качеството на туристическия продукт. „По-скоро се оказва, че не са много на брой нарушенията, но всяко едно от тях е достатъчно сериозно и трябва да попадне във фокуса на вниманието. Медиите доста са чувствителни на тази тема и винаги отразяват подобни несполуки на потребителите. Ето защо и ние сме длъжни да реагираме бързо, да направим необходимите проверки, да излезем със съответните актове и наказателни постановления. Тук традиционно продължава да бъде добро нашето взаимодействие с категоризиращия орган в лицето на Министерство на туризма. Обменя се информация, съответно се предприемат необходимите действия за коригиране на степента на категоризация, когато има основание за това“, допълни председателят на КЗП. Деница КИТАНОВА