София. От началото на годината са продадени 1.247 млн. винетки, което е с 500 хил. повече, в сравнение със същия период на мината година. Това каза проф. Олег Асенов, началник на отдел “Управление на информационните системи и инфраструктура” в Националното тол управление, което е в структурата на АПИ, в предаването "Здравей, България" по Нова телевизия. В отговор на въпрос защо 7% от продажбата на винетките отиват за посредниците в търговската мрежа, той обясни, че това е свързано с инвестициите, които се правят, за да бъдат свързани системите им. "Не говорим за електронен магазин, а за система за придобиване на права за ползване на пътната мрежа. Тази система изисква реализация на интерфейса", отбеляза проф. Асенов. По думите му 60% от реализацията на винетките минава през посредници, а 40% се реализират от пунктовете на АПИ. "За всеки един пункт инвестициите са 7 000 лева – ако се развие мрежа, която да е достъпна в онзи мащаб, който клиентите очакват на пътя - примерно 4 00 пункта, това предполага инвестиция от около 28 млн. лева, ако го прави само АПИ", уточни проф. Олег Асенов. "За да може един готов обект да бъде свързан, трябва да се развие външна структура за продажба, софтуер, който да свърже системата с тези обекти", допълни той, като посочи, че развитието на тази инфраструктура изисква допълнителни инвестиции.