София. Към момента пилотите от този тип PPL (private pilot license) са 276 броя. Това каза по време на брифинг Станимир Лешев, главен директор на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ във връзка с авиокатастрофата в Македония, при която загина 4-членно българско семейство, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Извършили сме проверка на процесите, на самолетите, колко такива броя има регистрирани в нашия регистър, какъв тип и т.н. Въздухоплавателните средства под 2000 кг са около 146. От тази марка „Чесна“ са 35. Те са различни видове. Самата марка „Чесна“ има много различни видове и модификации. Винаги когато искаме информация от колеги от ЕС, я получаваме. Затова сме ЕС, за да споделяме. Има си специални процедури за летателна годност, за техническа. На всяка година се проверява летателната годност на въздухоплавателната годност, а този клас пилоти трябва на всеки две години. PPL пилотите са такива, които използват своя лиценз само и единствено за себе си, останалите в по-горен клас – за търговски цели“, обясни Лешев. По думите му има изисквания за този тип лиценз, минават те практически и писмени тестове. „Минава се медицинска годност, ако всичко е окей, се издава лиценз. Препоръки към момента е твърде рано да се отправят. Просто нека всички бъдем по-внимателни и да се съобразяваме с обстановката около себе си“, коментира Лешев. Той уточни, че не може да коментира каква може да е причината за катастрофата. „Вариантите са твърде много. Ако сега кажем някои от предположенията, съм почти убеден, че ще бъде грешно. Точно тази модификация е с шест броя седалки, леко въздухоплавателно средство. Мога да кажа, че е мощно, херметически затворено. Може да се издига до 7000 м. Излетната му маса е около 1,8 тона. Разберете, че горе, когато стане проблем, не можем да отбием вдясно, пътят е надолу, така че правилата са много стриктни“, подчерта Лешев. Той коментира, че има случаи, при които се отнемат лицензи, но те не са често.