Той посочи също, че показването на нови творби в пространството подсилва интереса на хората. Валентин Господинов заяви, че от момента, в който е показана неизвестната до момента за широката публика творба на Майстора – „Дафина”, има по-голяма посещаемост в галерията. „Това е много важно за политиката на галерията и аз много държа на това. Ако няма новости в една галерия, Майстора все пак е един от колосите на българското изобразително изкуство и винаги ще има посетители, радваме се и на изключително голямо повишение в посещаемостта и благодарение на новото осветление, но това да проветряваш, да успееш да вкараш нови работи в пространството автоматически подсилва интереса на хората. Причината е и тази картина на Дюлгеров, която успяхме да закупим и която също е изключително ценна и рядка като творба. Убеден съм, че това нещо ще активира посещаемостта”, каза Валентин Господинов. Според него галерията в Кюстендил е регионална, едновремено с това изпълнява функциите на музей на Майстора, както и на институт, защото в галерията се съхраняват най-голямо количество научни архиви. „Това е изключително ценно, защото ние не разчитаме не само на депото и на хранилищата, а и на изключителния научен фонд. Другото много важно за нашата галерия е това, че ние трябва да сме и живо туптящ организъм, който да отразява развитието на съвременните художници и тяхното утвърждаване”, каза Валентин Господинов.
Той отбеляза, че над 1350 творби на Владимир Димитров – Майстора се съхраняват в галерията в Кюстендил. „Това не е таванът който може да има. Аз съм сигурен, че ние ще може да продължим да обновяваме колекцията на Майстора. Това е изключително ценно – да можеш да подхранваш този фонд. Това е голямото призвание, голямата кауза да си директор и да работиш тук”, каза Валентин Господинов. По думите му мястото на една творба на Майстора е в галерията. „Естествено има колекционери които работят изключително добре, които поддържат работите в изряден вид. Радвам се тогава, когато това са колекционери, които правят това с една отвореност, когато имат желанието тези неща да бъдат показвани и да видят бял свят”, каза Валентин Господинов. По думите му още по-добре е когато има колекционери, които поддържат изкуството изцяло. „Това за мен са колекционерите, които наистина инвестират в изкуство”, каза Господинов. Според него скоро няма да има отговор на въпроса колко творби на Майстора има в галерии и колекции, защото Владимир Димитров е бил изключително продуктивен художник. Това е бил неговият живот, той е рисувал с такава динамичност – той просто е дишал с рисуването.
Венцеслав ИЛЧЕВ