Пловдив. Европейска столица на културата /ЕСК/ е марка, която даде огромна популярност на Пловдив и на България. Това каза за Радио „Фокус”- Пловдив зам.-кметът на Пловдив по „Oбразование, бизнес развитие и европейски политики” Стефан Стоянов. „За първи път български град се включва в най-големия културен проект на ЕС”, посочи Стоянов. По думите му именно с марката ЕСК Пловдив е успял да привлече много внимание на международни медии, включително и извън ЕС. „И през последните седмици и CNN и New York Post излязоха с големи материали за Пловдив, а през лятото и австралийски вестник писа за града”, добави Стоянов. Всичко това говори за голямо внимание от страна на европейските и други медии. Според Стефан Стоянов тази тенденция ще продължи и през новата година, когато Пловдив ще бъде Европейска столица на културата, а и след това. „Всичко това засилва зараждането на градския туризъм, който е толкова популярен в Европа в момента”, посочи още зам.-кметът на Пловдив. По думите му, в момента София и Пловдив са два много горещи пазара за европейския градски туризъм. „В последните две години в Пловдив осезаемо се усеща ръстът на туристическия поток, инвестициите в хотели и инфраструктура”, каза още Стоянов. „Именно туризмът и IT секторът са най-бързо растящите и развиващи се сектори през последните две година в Пловдив и то точно защото сме Европейска столица на културата и заради това международно внимание, което е безпрецедентно в момента“, каза още зам.-кметът. Според Стоянов 2019 година ще е пиковата година и тенденцията тези сектори да се развиват ще продължи. „Тепърва България и Румъния ще се отварят към европейския пазар и ще стават все по-интересни за тази средна европейска класа, която пътува, търси нови места и открива нови части в Европа. Това е един от бизнесите, които ще бъдат горещи и през следващата година”, смята още Стефан Стоянов.
Цветана ТОНЧЕВА