Ню Йорк може да стане първият град в Съединените щати, който ще въведе такси за задръствания. 

Властите на най-големия метрополис отдавна мислят как да намалят трафика в района на Манхатън. Ако плановете се осъществят, шофьорите ще плащат по 15 долара всеки ден, за да пътуват в района. По-скъпо ще е за шофьорите на камиони - 24 или 36 долара в зависимост от размера на превозното средство, а за мотоциклетистите - 7,50 долара.

Те планират да таксуват задръстванията през делничните дни от 5:00 до 21:00 часа и през почивните дни от 9:00 до 21:00 часа. Такситата няма да плащат за задръствания. Приходите от таксите ще бъдат използвани за развитие на градския транспорт, съобщава американският вестник The New York Times.

Лондон, Стокхолм и Сингапур вече въведоха таксуване на задръстванията, но властите в Ню Йорк само обсъждаха мярката като идея, която беше отложена от години поради съпротивата на много пътуващи и избрани служители.

В трите споменати града въвеждането на тол такси се оказа ефективно за намаляване на трафика, задръстванията и замърсяването от емисии. Освен това в градските бюджети влизат допълнителни милиони долари.

„Таксата също така насърчава появата на нови алтернативи на шофирането, като нови автобуси и велосипедни алеи. Въвеждането на ценообразуване в задръстванията не беше лесно. Таксите се повишиха през годините и оплакванията от шофьори, обществени личности и бизнесмени се увеличиха“, посочва изданието.

Властите в Стокхолм, подобно на техните колеги в Ню Йорк, първоначално се сблъскаха с обществен протест, но по-късно много шофьори свикнаха със ситуацията.

В Лондон въвеждането на такси за задръствания не даде желания ефект: градът завърши с наплив от таксита, камиони и превозни средства на Uber.

Сингапур налага такси за задръстванията от средата на 70-те години на миналия век и продължава да подобрява структурата на трафика си

„Ню Йорк трябва да погледне внимателно опита на тези градове. Можем да научим много по отношение на обществената подкрепа, технологиите и как да подобрим цените на задръстванията в бъдеще“, каза пред вестника бившият комисар по трафика Самуел Шварц.