През следващите 10-20 години пътуването в космоса може да се превърне в обичайно явление, също като прелитането от един континент на друг. И най-вероятно броят на космическите туристи, които искат да видят Земята от космоса, ще се увеличи. Но такова пътуване е свързано с огромен риск от получаване на висока доза радиация поради промени в космическото време. Например радиацията от слънчеви изригвания може сериозно да навреди на здравето на космическите туристи. Учени от университета в Съри са установили, че действащото законодателство и разпоредби са недостатъчни, за да защитят космическите туристи от радиацията в космоса, пише Inverse.

Учените смятат, че промените в космическото време могат да означават, че космическите туристи могат да получат радиационна доза от 100 милисиверта (mSv). В същото време максималната доза радиация за обикновен човек е 1 mSv годишно.

В същото време учените посочват, че действащото законодателство и разпоредби относно потенциалното излагане на радиация на космически туристи са ограничени и до голяма степен непроверени. Препоръките за безопасност се отнасят повече за нормалните космически полети и не са предназначени за космически туризъм.

Ниският естествен радиационен фон на Земята не оказва особено влияние върху хората. Но излагането на високи нива на йонизираща радиация в космоса може да увреди ДНК. Затова учените смятат, че космическите туристи имат голям шанс да се разболеят от рак.

Снимка: NASA

Предишни проучвания се фокусираха върху оценката на потенциалния риск за астронавтите от излагане на радиация и дълготрайни мисии в дълбокия космос. Но те не са взели предвид рисковете за онези, които извършват кратки полети в космоса като туристи.

Според учените всички правила, които се прилагат за потенциални космически полети, сега са по-фокусирани върху екипажа на космическия кораб, отколкото върху пътниците.

Авторите на изследването смятат, че представителите на индустрията на космическия туризъм не са напълно наясно с рисковете от космическата радиация.

Ето защо учените препоръчват регулаторите да работят с компаниите за космически туризъм и производителите на космически кораби, за да разберат техническите проблеми и рисковете, свързани с новите космически полети. И, разбира се, трябва да се създадат нови правила за космически полети, които да вземат предвид процъфтяващата индустрия за космически туризъм. По-специално, тези правила трябва да вземат предвид въздействието на космическата радиация върху хората.

Превод: GlasNews.bg / Заглавна снимка: MARK GARLICK/SCIENCE PHOTO LIBRARY/Science Photo Library/Getty Images