Учени откриха нов бърз радио изблик, идващ от неизследвана част на Космоса. Този случай е вторият документиран случай по рода си, който създава множество въпроси у учените – какво точно е този изблик и как може да бъде използван, за да разберем повече за Вселената, са само някои от въпросите, върху които учените мислят.

Новооктриятия обект изпраща повтрарящи се изблици на енергия, споделят учените. Те приличат много на първооткритите радио изблици, но също така и се различават доста от тях.

Бързите радио изблици са много силни, много ясни изблици на енергия, които идват от дълбокия космос. За първи път са засечени пред 2007 година от учените. Радио изблиците, за по-малко от секунда, съдържат приблизително същото количество енергия, което Слънцето произвежда за един месец.

Последният такъв изблик приближил изследователите до произхода му, но източникът все още остава загадка. Изследователите предполагат, че може да бъдат излъчвани от черни дупки, та чак до извънземна технология. Те не изключват и варианта, че може да бъдат излъчвани и от неутронна звезда.

Увеличеният брой на такива изблици, които са били открити, също е позволил на учените да ги използват като начин да изучават други части на космоса. Те могат да се използват за измерване на съдържанието на междугалактичната среда, дори и на пространството между галактиките.

Наблюдавайки начина, по който радио изблиците  пътуват през космоса, учените могат и по-добре да разберат мистериозния материал, който обхваща голяма част от Вселената.

Също така учените смятат, че галактиката, от която идва този изблик е на повече от 3 милиарда светлинни години от Земята.

Превод: GLASnews.bg