Настоящото предложение, изготвено то консултанта „Ърнест едн Янг“ претърпя тежки критики при общественото обсъждане миналата година. Най-критикуваната точка бе това малусът да върви с колата – тоест, ако купим автомобил, с който старият собственик е извършил нарушения, това да се отразява неблагоприятно на цената на „Гражданската“ и на новия собственик.
Затова още след общественото обсъждане бившият шеф на ККФН Карина Караиванова обяви алтернативен вариант, при който в талона на автомобила да се вписват имената на всички водачи, които ще го карат.
Когато собственикът застрахова колата си, той ще казва кои още лица ще могат да я управляват, обясниха застрахователи. Тогава застрахователят ще изчислява „Гражданската“ според лицето от този списък с най-тежък малус. Тоест при определяне на цената ще се взима най-неблагоприятният профил, обясниха от бранша. Ако собственикът излъже и скрие някой джигит от списъка, за да не му вдига „Гражданската“, ще има санкции. От една страна, обмисля се да има глоба, ако КАТ хване някой на пътя, че кара автомобил, без да е вписан като водач. От друга страна, застрахователят ще налага някаква санкция през цената.