„Не можем да накараме родителите с нашите способи да изпратят децата си да учат, което е тяхно задължение. Санкциите, за тези, които не пускат децата си на училище, вече са доста по-големи. Да се надяваме, че ще проработят“.
Красимир Вълчев коментира и казуса с матура по математика. Той обясни, че се надява да има повече специалисти в техническите области.
„Не предвиждаме матура по математика, но съм съгласен с аргументите. Наистина имаме проблем. Специалностите с математика не са желани, в същото време това са с професии с най-висок очакван ръст на доходите. Затова 60% от дейностите по интереси, които финансира МОН, ще са със специалности, свързани с математика. Даваме два вида стипендии за най-добрите студенти. Обмисляме и трета. Целта е да стимулираме учениците да избират инженерните специалности“, коментира той.
„Има фирми, които подпомагат образованието чрез стажове, но трябва да са повече“, призна образователният министър.
Министър Вълчев каза още, че за следващата година се предвижда да се стимулира творческото мислене на децата, а учителите да са по-свободни. Уроците пък трябва да бъдат така поднесени, че да дават възможност на учениците да участват в процеса.